Hur gammal??
Hur gamla ska marsvin vara för att räknas som vuxna?
Marsvin ska ju inte äta äpple, päron, mm, när dom är små….. Men när kan man egentligen börja ge dom det?? (Jag ska ju ge det som godis, men jag undar)
Hoppas på svar! 
//Sarah
När marsvinen är fullvuxna tycker jag att de räknas som vuxna. Jag skulle vilja säga 10 mån - då är en hona redo för att paras (även om hon är könsmogen innan dess).
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Det finns inget speciellt som de inte kan äta när de är små men som de klarar när de är vuxna. Mina ungar äter samma mat som de vuxna från dag ett. Däremot är äpple och päron bara godis någon gång ibland precis som du skriver.

#1 Tack för svar! Verkar stämma.
#2 Jaha…. För jag har hört att man inte ska ge syrliga saker till små marsvin för att det inte var bra för magen eller nåt sånt.
#3 Det är lättare för ungar att få sjukdomar, ont i magen osv. eftersom att de är yngre och känsligare.
Mvh Felicia

#4 Okej
Jag pratade med en tjej och hon sa att om man ger för mycket kål så jäser det i magen på marsvinen, men samtidigt känner vi en seriös kille i djuraffär (som har egen uppfödning) Som ger sina marsvin vitkål varje dag……
Vet ni något om detta med kål?
#5 Alla kålsorter är ju "starka" för magen (även på människor då man kan få gaser osv) men det är ju om man äter för mycket. Vänj marsvinen försiktigt och ge inte mer än 20-30g/marsvin och dag.
Mvh Felicia

#6 Tack för tipset! 
#7 Så lite så ;) Bara roligt att kunna "hjälpa till" :)
Mvh Felicia
Lite OT men.. _Sarah, vilken dag vare du skulle få dina marsvin? 

den 21 maj 
Okej 

Jag har alltid givit mina marsvin äpplen och sånt, från då dom var en månad gamla och dom åt med god aptit och har aldrig varit sjuka.