Vad gör jag nu???
Hej,
Är helt ny här på sidan. I fredags "adopterade" vi två stycken marsvinstjejer som förra ägaren så var ca 5 månader. I söndags tyckte jag att den ena inte åt som den skulle. Magkänslan sa att något var fel kunde dock inte se något synligt fel. Trodde kanske att det var flytten som gjorde henne lite tagen. Men i morse ringde jag i till veterinären för att kolla upp henne, fick tid kl 18 00 idag. När min dotter kommer hem från skolan idag har marsvinet dött!! Den andra stackaren låg tryckt intill. Vet att marsvin måste bo minst två och två så hur gör jag nu? Hur länge kan marsvinet vara utan någon kompis? Ska försöka hitta någon fortast möjligt. Hur går det att sätt ihop en ny kompis med den andra?
Hejsan! Välkomen hit!
Jag beklagar verkligen det som har hänt!
Men om ni orkar tycker jag att ni kan skaffa en kompis ganska snart.
Fast kanske gå till vetrinären på er bokade tid med er kvarvarande på en hälsokoll?
Hon klarar sej så klart lite utan en vän, men bör inte vänta allt för länge.
Hoppas det löser sej till det bästa med allt :D
Charlotta-B
Välkommen hit!
Usch så tråkigt! Jag tycker nog att ni kan vänta någon vecka med att skaffa ny kompis så allt hinner lugna sig lite, men helst inte mer än 2 veckor skulle jag säga.
Välkommen till mif!
Vad trist att marsvinslivet fått en så sorglig start. Vissa marsvin blir hemskt nedstämda om de blir ensamma och kan sluta äta, andra klarar sig bättre. Men se till att marsvinet får en kompis så snart som möjligt och håll koll på henne så att hon inte slutar äta. Det kommer förmodligen att gå alldeles utmärkt att sätta ihop henne med en ny hona, hon är såpass ung och då brukar det inte vara några som helst problem.
Hanna