Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1311 ggr
Emel
1

Hitta kompis?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hejsan!

Jag har nyligen tagit över en ensam marsvinshona på 3,5 år. Hon har bott ensam i ca 1,5 år.

Nu hade jag tänkt att hitta en kompis till henne. Vad ska jag tänka på? Kommer det funka även fast att hon varit ensam? Gammalt eller ung? En eller fler kompisar på en gång?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

FeliciaS
0

Vad bra att du har tagit hand om henne och tänker ge henne en marsvinskompis :) Det är väldigt sällan något problem att sätta ihop fd. ensamma marsvinshonor med andra honor, oavsett ålder. Så det är fritt fram att leta upp en hona som du tror kan passa :) Jag rekommenderar dig dock att antingen köpa från omplaceringshem eller från en uppfödare.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Emel
0

Okej, vad bra!

Hur lång tid tar det innan man ser att det funkar med marsvinen tillsammans?

Kan dock inte hitta något omplaceringshem med marsvin i skåne.. Har du några förslag?

Hallå! ibland tror folk att mina inlägg inte är seriösa. Det är seriösa inlägg, skulle inte driva med er. Kram

Emmakort
0

Hej!

Jag tog oxå hand om en marsvinsdam (ca 3,5år) som var ensam och i söndags hämtade jag en liten grisdam till (ålder ? kanske 4år)

Jag badade den nyanlända och lät dem nosa lite på varandra nu är de i samma bur och det var inga som helst problem!

när de är ute på golvpromenad så pratar de med varandra =) så de verkade bli kompisar direkt!

Lycka till med att hitta en kompis till henne! :)

Hälsningar

Emma

elsasputte
0

Sammetskatt
0

Jag tog hand om en marsvinshona som varit ensam hela sitt liv 4½ år som skulle få bo i min flock (som fungerade bra). När denna hona kom blev det dock kaos. Hon "pratade" inte marsvinsspråk och förstod inte hur hon skulle bete sig och de andra började genast hacka på henne. En vän till mig tog hand om henne och det gick bra med hennes honor ett tag, men när den ena dog blev det slagsmål och blodigt :( Det blev tvunget att separera dem och nu går de ensamma med galler emellan varandra. Så det funkar inte alltid tyvärr. Men nu hade ju din hona inte varit ensam i hela sitt liv så då går det säkert bättre :) Lycka till!

Emel
0

Tack för all hjälp!Skrattande

Fick av en slump höra att min mammas kompis hade ett marsvin som hon inte hade tid med. Exakt lika gammal och som också haft ett marsvinskompis innan!

Så nu har man 2 söta flickor här hemma =)

Charlotta-B
0

Grattis till flickorna =) Vad skönt att det har gått så bra :)
Och vad bra att du kunde ta hand om dom båda.

Charlotta-B

Sanni
0

Roligt att det gick så lätt att hitta en ny kompis :) Lycka till med dem!

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Blomkrukan
0

Vad härligt : ) Grattis till tillökningen!