Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1291 ggr
MissFlisan
0

Toalett

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad har ni i eran toalett i buren? Kattsand? Tidningar? Spån?

Ni som har rumsrena grisar, hur har ni gjort?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

Fridaaaa
0

Har ingen toalett till mina marsvin.
Storstädar buren ca 1 gång/vecka. Dem bajsar mest där höet är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aquelegia]
0

Jag har skapat en mathörna som jag delat av resten av buren med några träbitar. Där har jag tidning underst och spån över då är det lätt att rulla ihop tidningen och man behöver inte byta i resten av buren så ofta….nu tycker jag faktiskt inte att dem håller sig något vidare till denna hörna då dem busar runt under tiden dem äter så bajset hamnar faktiskt mest i resterande delen av buren men tycker att kisset håller sig mycket i mathörnan vilket underlättar enormt då man bara behöver plocka bort stora bajshögar i buren och det nästintill är som nytt :) byter hela buren ca var 3e vecka, nu när dem äter mycket grönt blir det varannan ^^ Det är mest bajs där dem sover konstigt nog, tyckte dem skulle bajsa mest när dem äter hms mina busar alltså! Och rumsren är ganska lätt lägg tidingar i allar hörn i princip där dem springer…mina kissar alltid i hörn :P

MissFlisan
0

Okej hehe tack :) Vart tredje vecka, det var sällan, det skulle vara väldigt skönt attbara behöva byta så sällan :)! Men kissar de inte mycket på maten då?

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

Fridaaaa
0

#3 Det beror ju helt och håller hur stor bur man har, hur ofta man behöver byta, mina kissar där höet är, så byter mest där.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Aquelegia]
0

Min bur till honorna är 170x100 jo klart dem kissar på maten ibland men jag ger dem inte massor med en gång utan små högar under hela dagen om jag har möjlighet så då hinner dem inte kissa ner innan det är uppätet. Missar jag att plocka bajset så får jag ju byta 1 gång i veckan med ^^ eller om dem fått för sig att kissa ner resterande delen av buren.

thildatessie
0

jag har en kattlåda med spån i botten och hö på, har fleece i resten av buren :) det funkar bra och byter spånet varje dag. fleece ca 2 ggr  i veckan. om man vill få sina marsvin rumsrena är det en del jobb, man får lägga allt kissigt spån och ALLT bajs i toan så att dem känner lukten och förstår att det är där man gör det. Det kan ta tid och man måste ha tid för att verkligen lägga i allt bajs och kiss i toan Glad