Humlan & Nella
Hejsan! Här kommer en liten uppdatering tänkte jag :D
För lite drygt 1 år sen skrev jag om att jag tagit hem ett marsvin , marinella som ett par bekanta hade räddat från avlivning.
Sedan letade jag upp en kompis till henne, Humlan och sen dess har jag inte skrivit något, så tänkte att jag borde uppdatera lite (:
Tjaa.. var ska man börja? xd Nella och Humlan trivs iallafall jättebra ihop nu, efter lite bråk i början. Har fortfarande inte lyckats ta reda på nellas ålder, men vi gissar på att hon är runt 6 år nu :o
Humlans fjärde födelsedag firades i höstas med en "marsvinstårta" skulle gärna lagt in bilder från det men de försvann när gamla datorn kraschade :'(
Under året som gått har det inte hänt så mycket, grisarna har bara fått leva ett "pensionärsliv" med grästande på sommaren och mycket paprika, persilja och mysstunder på vintern :D
Det mest dramatiska som hänt var för en vecka sedan, när nella fick för sig att käka upp rhododendronbusken! Hennes mage svullnade lite och blev spänd och veterinären var inte öppen, hade panik ett tag men det gick över snabbt *phew* Har iallfall lärt mig en läxa nu, inte låta marsvinen springa vid rhododendronen.:O
vet inte vad jag ska skriva mer, hejdå!
*här kommer ett par bilder*
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
söta!! :D
Vad härligt att allt fungerar bra :) Skönt att hon inte blev sämre än så när hon åt av rhododendron.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ja, visst är dom? :D
#4 Jättehärligt! :D
Ja, var lite (väldigt) orolig där ett tag, Nella var lite sur på mig också verkade det som, hon brukar bitas (hårt!) om hon inte får sin vilja igenom, men nu var hon sur mot allt o alla, kanske hade ont i magen, stackarn :( <3
Vilka gulliga små gryn du har : )