Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 840 ggr
[Aylus]
0

Hur stor bur?

Halloj!

Har 2 marsvin och tänkte köpa ett till, Så är 119x58 ett okej mått till 3 marsvin?

dumlekola
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Enligt lagen får man ha 4 marsvin i en bur som är 119*58 (0,69 m2), men jag personligen tycker att lagen delat med två är mer realistiskt. Jag hade haft minst 140*70 (0,98 m2) till tre marsvin om vi pratar gallerbur.

Mina tre bor i en bokhyllebur med innermått 178*58 (1,03 m2) och då tycker jag att det känns som absolut minimum. Glad

[Aylus]
0

Okej, Tack Glad Har en bur som räker till ett marsvin, kan jag göra så att jag ställer burarna bredvid varandra tills jag köper en större åt alla tre? Inte så säker på att de kommer trivas alla tre tillsammans på en gång så jag kan kanske kan börja så?

Sammetskatt
0

#2 Är det tre hanar eller tre honor du ska ha tillsammans? Är det tre honor tycker jag måttet är okej OM marsvinen får springa på golvet ganska ofta, om inte så behöver du nog en större bur.

Royalz
0

Det går alldeles utmärkt att ha 3 marsvin (honor) i den buren :)

[Aylus]
0

#3/4

Det är 3 hanar, En annan sak också.. Är rädd att de ska börja hålla på med den nya, Mina jag har nu är ungefär 1 halv år båda två, medans den nya kommer vara 10 veckor.. Är detta okej? Kommer de börja slåss?

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 3 hanar går ytterst sällan ihop, ha 2 hanar i var bur istället, istället för 3 hanar i en bur, väldigt stor risk att dem börjar slåss, speciellt när det inte är så mkt yta för dem.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Royalz
0

Ja ganska troligt att dom kommer slåss när dom blir äldre! Så köp ingen till hane..

Sammetskatt
0

#5 Som nämnt ovan är det en stor risk med tre hanar tillsammans. Risken är främst att dina två äldre hanar börjar slåss när en ny kommer in i flocken, men den nya kan också börja bråka när den blivit några månader. Det värsta som kan hända är att du står där sedan med 3 hanar där ingen av dem längre går ihop. Så håller med ovan, släpp inte ihop tre hanar i samma bur.