Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 3678 ggr
ellinor ;)
0

Alger i vattenflaska

Ja hej igen!  jag har ju 2 marsvin där hemma och jag undrar om det är normaltatt det växer alier i vattenflaskan?

Rubrik redigerad av moderator för att främja sökfunktionen. Tråden flyttad till lämpligare kategori.

/ellinor ;)

miacaliza
0

Inte om man diskar den och byter vatten varje dag :)

diva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om man inte byter vatten varje dag så bildasdet alger. Jag brukar tvätta min flaska med en flaskborste emellanåt, men byter vatten varje dag och då blir det inte alger i flaskan.

Royalz
0

Jag får alger jätte ofta. Brukar rengöra insidan varje veckan men det kommer tillbaka lika snabbt. Vet inte om det är något speciellt med marsvin?

Mina hamstrar/kanin fick aldrig alger i vattenflaskan.

ellinor ;)
0

oki. men jag når inte  in med borsten just dr det är aligier men ärdet farligt för dem????

Fridaaaa
0

#4 Vart sitter det alger? Är det där uppe kan dra med fingret och sedan skölja ur den. Jag får bort alger (ytterst sällan jag får det), på både mina små och stora flaskor :)

Jag byter vatten till mina varje dag, aldrig fått alger, fått det ibland på sommaren på utekaninernas flaskor, pga solen står på men aldrig inne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Arinah
0

Ett enkelt och snabbt sätt att rengöra är att ta salt, helst grovt. Häll i en matsked, fyll på lite vatten. Skaka skaka skaka skölj ordentligt, sen är det rent, rena magin :-)

isblixt
0

#4 Du kan hälla i lite torra riskorn och vatten, håll för och ryst flaskan :) Det var någon här på marsvin i fokus som tipsade om det för ett tag sedan. Alger är såklart inte bra för någon, men livsfarligt är det inte :) Tänk själv om du skulle dricka från ett glas med alger i, inte så trevligt men du dör inte av det. =)

Linnet
0

Ju ljusare det är desto fortare växer det alger.

ellinor ;)
0

oki tack för tipsen!

Moa-16
0

Ett tips är att du försöker skriva en rubrik som passar inlägget, när du skriver rubriker som:"hjälp!!" "snälla hjälp mig!!!" Så tror man -iaf jag- att det är något väldigt akut. Vilket det kanske inte direkt är i någon av dina trådar :P

Fridaaaa
0

Håller med Moa-16, skriv inte bara "hjälp!" utan skriv i rubriken klart och tydligt vad det är du vill ha hjälp med :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.