Hungrig jämt!
Frasse är hungrig hela tiden nu! påsenaste visar han att han r hungrig hela tiden, fasta tt han får allt de han vill behöver, han har till o med fått extra,
Har ni marsvin som hamnar i hungerveckor ?
Tiktok: @iminaandetag
Instagram: @iminaandetag
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Mina marsvin är alltid hungriga, även om de har ätit en jättestor middag bara någon minut innan
Jag tror att de flesta marsvinen är så 
Mina har inte såna bekymmer :) Efter att dem har ätit är dem nöjda flera timmar senare, plus att blir dem hungriga äter dem höet
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Håller med #1. Det låter som du har ett helt normalt marsvin ;) Mina kan skrika efter mat fast de nyss ätit massor av hö, det är inte för att de är hungriga utan för att de är sugna på godare mat ;)
mina visslar på mig konstant nuförtiden dem får massa gott(grönt typ gräs etc) kan vara så att ju mer dem får desto mer vill dem ha ? då mina grisar gör popcornskutt så fort jag fyller på mat trots det redan finns….kanske är själva fåendet dem ibland blir "beroende" av typ endorfinkickar? en tanke bara ^^
En av mina är totalt bottenlös. Han piper efter mat så fort jag visar mig i köket och tigger rejält. Oavsett hur mycket han har fått innan. :)
Så var mina marsvin osså! Haha
Att älska är inte förståeligt, det är oförbättrigt.
Marsvin äter ju i princip hela tiden.
Vissa perioder är mina grisar extremt hungriga och skriker konstant när de ser mig :P Tack och lov är det inte en sådan period just nu, de verkar rätt nöjda med att få så mycket grönt utifrån för tillfället :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har tänkt på att det verkar som mina är som Pavlovs hundar, du vet de som saliverade när man ringde i en klocka för att deras kropp hade lärt sig att sammankoppla det med mat. Klassisk betingning kallas det. Mina skriker såfort man prasslar med en påse, och man hinner nästan inte ens börja prassla. Det är nästan som det är en ofrivillig reaktion som bara kommer, haha.
Sen är det ju inte så att man måste äte bara för att man är hungrig/sugen, och det gäller ju alla djur (och människor *rodnar*).