Omplacering
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hejsan!
Min lille vän DeeDee har blivit ensam eftersom hans kompis Johnny hastigt gick bort igår :(
Jag undrar om någon vet om det finns något bra omplaceringshem någonstans i göteborgstrakterna? Hittade något på Hisingen, är det någon som vet om det är bra?
MVH Johan
hur gammal är DeeDee?
2 vuxnar hanar brukar vara svåra att få ihop (finns såklart undantagsfall), bättre med en unge till vuxen hane :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Ska du omplacera den du har eller vill du hitta en ny kompis från ett omplaceringshem?
Om du menar Eragons så är det nog det bästa omplaceringshem som går att hitta i sverige.
Jag är inte säker men jag tror du kan få hjälp att sätta ihop din hane med en annan på Eragons. (det är jag inte säker på)
Lycka till! 
Hejsan ! Tack för alla svar!
DeeDee är ca 2 år gammal, han fyllde två i mars. Jag kan tyvärr inte köpa någon kompis till honom för jag har slutat skolan nu och kommer plugga vidare nästa år och känner att jag inte kommer ha tid med marsvin då (kommer antagligen bo på studentboende osv…) Så jag hade tänkt att leta efter kompisar, vänner osv som kunde ta över dem (så att jag kunde gå och hälsa på dom ibland) ifall jag kom in på skolan, men eftersom Johnny dog så hastigt (antagligen stroke :/ ) så vill jag ge DeeDee kompisar så fort som möjligt. Han är så ensam nu stackarn :/
Därför känner jag att det bästa beslutet är att omplacera honom istället för att skaffa ett till marsvin, även fast jag kommer sakna honom jättemycket.
Aa det var Eragons jag menade :) får ringa och höra med dom!
Vet någon om vissa djuraffärer tar emot marsvin som har blivit ensamna?
Tack återigen för svaren!
Mvh Johan

Attans så fin!! Hoppas allt går bra med att hitta en ny kompis och hem till honom!
Det är ingen ordning på allting, man hittar inte vartendaste dugg.
#4 Jag själv skulle aldrig lämna mitt djur till djuraffären då du aldrig vet om dom hamnar på ett bra ställe.
Det är säkrare att lämna till ett omplaceringshem. :)
#5 tack så mycket!
#6 nee jag vet =/ vet ju aldrig vem han kan hamna hos… Men nu har jag skickat ett mail till Eragons, hoppas det går bra att omplacera honom där :)
#7 Jag lämnade in mina marsvin på Eragons för ett antal år sedan när jag inte klarade av att ta hand om både dom och mig. Jag är väldigt glad att jag lämnade dom till henne, hon låter inte vem som helst adoptera. Lycka till!
#8 Okej, va bra :) tack så mycket!