Vad krävs?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad krävs för att en marsvinsunge skall få anses som renrasig? Samt få en stamtavla?
Att den är helt enligt rasstandarden :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Så renrasig menas alltså inte med att man på tex vi säger peruan endast i alla led bakåt så långt som stamtavlan "når" måste vara peruaner?
Nej vad dum jag är nu kom jag ju på mig själv. Har ju läst hundra gånger i stamtavlorna är ju blandade raser. Men förstår inte riktigt då varför det heter RENrasig.

#2 Om ett marsvin ser renrasigbt ut så kan man registrera det.
#4 - Även om man inte vet vad föräldrarna är osv? Utan härstamning?
Det beror ju såklart på vilka raser man korsar..
Ser föräldrarna rasrena ut? Vad är dom för raser?

#5 Tydligen är det så, även om man inte vet nåt om härstamningen
Hmm, vad konstigt. Så funkar det inte på hästar/hundar osv. Då känns det som att man trots att marsvinet är "renrasigt", inte vet så mycket om det när det gäller ras…
#8 Men när det gäller marsvin så är i princip bara pälsen som skiljer dem åt. På t.ex hästar, hundar osv så skiljer ju sig utseendet en massa:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

#8 Precis som #9 skriver ett marsvin är ett marsvin och har man ett marsvin som ser ut som ett renrasigt marsvin så kan man få det registrerat, hundar finns det ju hur många olika raser som helst av och även hästar. Samma med kaniner, där måste du ha stamtavla på båda föräldrarna och dom måste vara utställda och registrerade på sin bästa utställningspoäng, så där är det nästan ännu tjorvigare än med hundar.