Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 2231 ggr
Lyan
0

Dräktiga :-(

Har upptäckt att Vida är dräktig! Det är väl ingen större katastrof men däremot ser också Essie dräktig ut :'''( Essie är 5år och har aldrig haft ungar!

Det är Birk som är "boven" men till hans försvar var det inte han som rymde. När Wonder dog satte jag upp galler och stagade upp med tegelstenar så Birk kunde bo granne med flickorna. Jag testade noga så att Birk inte skulle kunna trycka ut gallret men vad jag inte räknade med var att honorna skulle riva det från sitt håll! Jag tyckte det satt tillräckligt men uppenbarligen inte, de måste ha slitit rejält för att ha fått loss det!

Birk kan inte ha varit ute länge, tror det var runt 5timmar jag inte var hos dem och ändå lyckades både Vida och Essie brunsta :'(

Min plan har länge varit att avveckla hanarna just för att undvika tjuvparningar eftersom det inte verkar spela någon roll hur jag gör. Förra gången jag fick tjuvparningar hoppade hanen först ut ur en hage med två pallkragar på höjd, bort till honorna flera meter bort och in i deras bur där gallret var runt 30cm högt!

Usch, jag är så orolig för Essie :'(

Fridaaaa
0

Hoppas hon klarar det! Får hålla alla tummar och tår.
Vilken buse Birk är.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Mixxie
0

Hoppas det går bra! ;)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Mixxie
0

Hur går det?

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Lyan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Det går faktiskt bra :-) Vida är superduktig! Och tjock! Essie var jag riktigt orolig för ett tag men hon har slutat tappa i vikt och står still just nu, magen är väldigt liten och jag har bara känt en "klump". På Vida såg jag sparkar igår men på Essie har jag varken sett eller känt något. Ungefär två veckor kvar till ankomst

Lyan
0

Vida är öppen i både bak- och framfogen nu! Hon är gigantisk och irriterad på sin stora mage. Jag tror på 3-4ungar

Essie verkar inte vara dräktig trots allt! Hon är ojämn i magen, ena sidan är märkbart större, och har fortfarande en klump, men den varken växer eller rör sig. Död unge eller tumör? Hon mår bra som det ser ut nu iallafall

Chilli10
0

#5 Hoppas att allt går bra!!

Lyan
0

#6 Tack :-D Kommer springa och glo i buren som en liten idiot nu tills bebisarna kommit :-P

Chilli10
0

#7 Ja det förstår jag! :) Skulle vara jättenervös tills allt var klart..

Mimmitroll
0

Hoppas att allt går bra nu! Glad

Lyan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär såg Vida ut igår. Hoppas verkligen ungarna kommer snart för hon mår inte bra :-(

Chilli10
0

Jasså har de inte kommit än? =/

Lyan
0

#11 Hon har gått 70dygn till helgen så de kan komma närsomhelst! Hoppas att de kommer så fort som möjligt!

Jag stödmatar henne med Critical Care ett par gånger om dagen trots att hon äter bara för säkerhet skull. Hon tycker det smakar mumma :-D

Chilli10
0

Okej jag förstår. Hoppas att allt går bra sen när det väl är dags och att det inte dröjer så länge till :)

Mojma
0

Tråkigt med tjuvparning men ändå spännande när ungarna kommer förstår jag :) Vad är mamma/pappa för raser? :)

Sweet Teddy
0

Hur går det? :)

/ Kram Johanna & ninerna. ♥

Uppfödning av Teddyvädur m. winer i Söderhamn. Kiwis Kaniner ♥

Aristarcos
0

Håller tummarna att allt går vägen, lycka till !

Lyan
0

2 bebisar ute hittills :-D Dröjer nog ett tag tills nästa kommer för Ping började skälla och skrämde Vida så jag fick gå och hämta henne och sätta henne hos ungarna igen

nimroda
0

oj vad spänande =)

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

nimroda
0

själv väntar man på att min hona ska trycka ut sina , hon har öppnat sig bak och tror att fram börjar öppna sig när som =)

känns som ett litet baby boomSkrattande

M.v.h Johanna www.nimroda.n.nu/

Lyan
0

Hela datorn hängde sig!

3 bebisar är det nu, tror inte det kommer fler.

White/golden hane med SUPERSÖT teckning! Golden/white (endast tårna bak) hona och black/white hane. Alla lakelands.

godisgrisen
0

Grattis!

Hur är det med Vida är alla pigga? Hoppas det! Läste att hon inte var på topp så jag är lite orolig.

Bilder!

Lyan
0

Tack!

Hon verkar rätt pigg nu, hon har haft väldigt mycket förvärkar. Jag låter henne vara ifred nu men kommer PETA i henne lite gott innan jag går och lägger mig. Ungarna är noggrannt tvättade och har diat redan :-)  Betty hjälper till och är en hängiven mamma så jag får hålla lite koll på henne så hon inte stjäl dem.

Startar en ny tråd med bilder imorgon (om datorn tillåter! Den strular som bara den och vägrar ibland både sätta in bilder och totalvägrar vissa hemsidor .-()

Chilli10
0

Vad skönt att allt gick bra :) Länka  tråden här så att jag itne missar :D

Fridaaaa
0

Vad roligt!:D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.