Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 930 ggr
Aneema
0

kompostgallerhage Tips?

Nu har jag letat fram alla gamla kompostgallerbitar ur förråd och dylikt. Visade sig vara 10st. De är 90x75cm. Har också en stor rulle med hönsnät.

Nu är funderingarna. Ska jag dela kompostgallret på hälften på höjden för att få en större hage? Det var tanken från början men när jag insåg att jag hade så pass många bitar började jag fundera om det räcker ändå.

Tanken är alltså en rasthage ute där de får vara med tillsyn. Vill ju att de ska ha möjlighet att få röra sig ordentligt. 9m nät blir tex en hage på 2x2,5 meter. Har de nytta av större yta? Är det värt att klippa sönder kompostgallret för det?

Det är 3 små marsvinstjejer som vi har.

Reflektioner tack!

Charlotta-B
0

Vi gjorde med våra kompostgaller att vi delade dom på mitten , och klädde dom med nät del för del, så man kan plocka ihop den lätt om man behöver lägga undan lr så.

Man får vara noga bara när man delar som så att det inte blir några vassa piggar som grisarna kan skada sej på.

Smidigt och fungerar jätte bra :) Vi använder även delarna som en hagbur här hemma. och eftersom vi delade dom så är det så mycket smidigare när det inte är så högt.

Charlotta-B

Aneema
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för bra tips!

Vi ska göra så. Då kan vi även använda ett par delar som grind i hallen. Behövs snart. Tjejerna blir allt tuffare att springa runt i huset.

Charlotta-B
0

Sls :)

Charlotta-B

Isnona
0

Jag har inte kompostgaller längre, men när jag hade det klippte jag av det på mitten och de 2-3centimeters vassa piggarna stack jag ned i gräsmattan. Då sitter gallret fast i marken men är ändå lätt att dra upp och flytta på :) Ett litet tips bara :)

Mvh /Simona - Medarbetare på marsvin.ifokus