Ledsen man blir... :(
… När man så ofta läser annonser om marsvin till salu (bebisar eller vuxna) som går hona plus hane i samma bur, jämt. Förstår inte hur de kan utsätta djuren för detta. Kan ju inte endast bero på att kunskap saknas?! Det är djurplågeri, särskilt i längden. Kull efter kull sliter om det inte sköts som det ska. Och lika hemskt eller värre jag vet inte, är det när ungarna blir dräktiga när de själva är bebisar. Tycker att detta är hemskt och borde ej behöva hända!
Okunskap? Det är väl det mest grundläggande man får lära sig? Hona + Hane = Ungar! Det är helt enkelt folk som inte bryr sig om sina djur, inget annat…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nej precis, det är det jag menar. Men naturligtvis kan folk som inte kan sin sak tro att det är naturligt att låta hona & hane gå ihop & skaffa unge efter unge… Men det jag ej kan förstå är att folk är så okunniga. Köper man ett djur bryr man väl sig tillräckligt om djuren för att ha läst på innan köp, eller? :(
Tycker det är fruktansvärt många dåliga annonser ute på blocket och liknande sidor just nu. På blocket finns en annons där en 7 dagar gammal hane säljs (mejlade dessa och sa ifrån, fick ett otroligt otrevligt svar…). Jag tror att många glömmer av att det handlar om liv.
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Alla vuxna vet väl ändå att hona + hane = ungar (för det är de vuxna man ska skylla på inte barn under 15 år anser jag). Från och med 15 år och upp SKA man veta att hona+hane = bebisar. Nej bara dålig ursäkt!
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det är förmodligen någon på en djuraffär som har sagt att det är bäst att hålla hona+hane ihop när de köpt marsvinen.
#5 Jo men lite vett har man väl som vuxen hoppas jag att man kollar upp sånt eller fattar det. Sånt tycker jag man kollar upp INNAN man köper marsvin så att man vet vad som gäller…
Jag anser själv att man alltid ska kolla upp allt innan man köper någonting och då spelar det ingen roll om det är en mus eller en hund men marsvin är tyvärr sånna djur som folk endast köper för att de är så "tråkiga, lätta och bra som första djur" vilket folk gör med många andra gnagare också och för att de oftast har en väldigt kort livslängd.
Jag anser själv att det är helt fel då alla djur behöver ägare med kunskap annars bryter man mot lagen anser jag då det står tydligt att man inte får utsätta djur för onödigt lidande, vilket djur oftast gör när de blir hanterade fel eller på detta sett - de lider, men det är bara så jag resonerar det hela.
#7 Ja tyvärr är det riktiga världen så, tråkig men san 
Håller med dig i allt du skriver!