Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 2199 ggr
[donkeyqueen]
0

Inreda Gallerbur?

Hejsan!                                                                                                               Jag har några frågor angående gallerburar. Har ni några smarta tips på bästa sätt att inreda dom? Hur har ni gjort?

Hur tar era marsvin sig ut ur gallerburen? (Alltså genom "luckan" på framsidan av buren). Har ni ordnas något slag av ramp eller något annat?

Lägg gärna upp bilder som visar hur ni gjort!Glad

// Linnea och marsvinen Cola & Bacardi.

Moa-16
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Inreda den kan man ju göra hur som hellst, bara fantasin sätter gränser! Jag har ett par hus & en hängmatta i min =p

Förstår inte riktigt det andra, varför ska dom ta sig ur den?

Sanni
0

Då när jag hade en gallerbur tog vi luckan bort och satte stenar på båda sidorna så att marsvinen kunde hoppa ut + handduk så att de inte skulle stöta sig.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har 2 gallerburar ihop så att säga, till 2 av mina hanar, för att dem ska få mer plats, och  jag har då en ramp emellan, dock är det bara en ena som använder den, den andre hoppar emellan hihi Så här ser det ut:

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

Bild på hela buren

[donkeyqueen]
0

#3 Vad smart!

Fridaaaa
0

#5 Tack :) Lotus älskar att sitta på rampen med och spana lite:)

[LoveBaloo]
0

Jag har en likadan gallerbur som #3. Vi har inga andra djur hemma och har tagit bort gallret på sidan helt. De kan hoppa ut om de vill, men de vill de inte =p

Vi brukar bevara avklippta pinnar från våra körsbärsträd och trä lite kors och tvärs i buren, de tycker grisarna är jättegott att tugga på! och det blir kul att hänga upp grönsaker på dem också.

I vår gamla bur hade vi ett hemmagjort hus som vi klistrade på en heltäckningsmatta på, och så gjorde vi en mindre sorts kub till som också fick en bit matta och marsvinen tyckte det var jättemysigt att klättra upp på hustaket och sitta där uppe och mysa istället för inne i huset.

[donkeyqueen]
0

Tack för alla underbara tips! :D

FruJohansson
0

så här såg min bur ut innan jag skaffade en större. Allteles för liten, men du kan ju få ideer. bla finns där en takpanna av sorten som ligger längst upp på taket. den gillar de att trycka sig in under, eller sitta på. Inbillar mig att det är bra för klorna också.

FruJohansson
0

Nu har jag två burar och har således utökat grisarnas boyta med över 100% satt ihop dem på samma sätt som #4. Det kommer göras justeringar såsmåningom, för både grisarna och jag gillar att ändra på inredningen.

FruJohansson
0

och så såklart en äppelkvist. alltid kul/gott.

[donkeyqueen]
0

#9,#10,#11 Vilka smarta ideer! Snygga hängmattorGlad Är dom uppskattade av dina marsvin? Funderar nämligen på att skaffa sånaSkrattande

FruJohansson
0

jadå, de ligger gärna i dem. de är riktigt viga när de hoppar upp också. Gjorde som avsatser från början så att de kunde hoppa stegvis upp i dem, men upptäckte snart att det var helt onödigt. särkillt om man lägger gurka i dem hehe. Fick iden här på forumet av nån…. vem det nu var…

[donkeyqueen]
0

Oki Doki. :)

Någon mer som har några smarta ideer att komma med? Glad