Himalaya
Jag har fallit totalt för himalayatecknade marsvin, jag tycker att de är så vackra! Är det en vanlig färg i Sverige, eller kan det vara svårt att få tag på? Finns de i fler nyanser än chocolat och svart? =)
(Någon som har bilder på himalayatecknade marsvin att dela med sig av här i tråden? =) )
George var en lakeland som jag köpte som beige dalmatiner, men som synes har han tydligt mörk näsa också. Fick förklarat att de kunde vara beige himalaya också.
Har haft en del skinny och lakelands som varit genetiskt himalaya men som varit riktigt fisfärgade med bara lite sot på öronen och ev. liiite skugga på nosen. Detta är rätt vanligt på himalaya som inte är färgavlade.
Finns några på sajten som har "riktiga" himalayor

Åh vilka fina!! Speciellt den långhåriga. Jag är jättesugen på en vit gullegris med svart nos å öron. =)
"att klaga är som att gunga gungstol... man kommer ingen vart men man har något att göra för en liten stund"
Jag ska titta på en himalayateddy om några veckor :). Visst föds de vita och får pigment på nos, fötter och öron med tiden?
Så himla fina himalayagrisar ni har!! Sitter här och dreglar lite i smyg :)
#6 Det stämmer :)
#7 Naw, vilka sötnosar!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

Articas föder upp himalaya.
Kan väl hoppas att hon loggar in en dag och känner för att visa några bilder på sina :-)
Himalaya är en superläcker teckning tycker jag!
Hoppas att få en himalayateddy någon gång i framtiden :-)
Himalaya finns i black, chocolate, lilac & beige.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Mig veterligen finns det i dag bara 2 uppfödare i landet som föder upp himmisar, det är nämnda Articas i norr, samt Sågstugans i Södermanland…
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
Hanen på bilden i inlägg #4
och honan på bilden i inlägg #7 kommer från Maggan (Arcticas)
Ingen som deltagit i tråden som känner till nån himmis till salu eller utlåning ?
Mvh Paulin
Lovers Marsvin - lovers.n.nu - Eskilstuna - ej smf reg
Himmla fin :)
Tjena !
Jag har en lakeland choklad himmi hane som lånas ut till avel.
Nu är han ju lakeland så han är inte färgavlad men han är fint utfärgad ändå.
Kan skicka mer bilder om det är intressant.
#10 Caviecares föder också upp himalya, iaf enligt hemsidan.
Jag har en Chocolate Himalaya tjej på 5 månader hemma. Hon kommer från Sågstugan's Marsvinsuppfödning.
Jag har verkligen fastnat för Himalaya-teckningen! :)
Finns det några fler som har färgen Chocolate på sin Himalaya?
Maggie är dock väldigt sen i sin färgutveckling. Men teckningen syns mycket mer nu. :)
(Bilden tagen då hon var ca 6 ½ vecka.)
Jag föder upp Himalaya peruan, även alpaca och med tiden sheltie. :) finns i Eskilstuna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Gah, ser att jag har totalfel i mitt inlägg! George var beige zobel dalmation och inte himmi!
#19 Välkommen tillbaka :-)
Tack lyan :)