Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1502 ggr
Ellika2
0

Buren i sovrummet

Hejsan!
Vi har haft våra gosnosar i vardagsrummet men börjar nu bli trötta på allt spån de drar med sig då de får springa ut och in ur buren som de vill.

Vi skulle vilja ställa in buren i ett av våra sovrum men har hört att det inte är så bra då man lätt kan bli allergisk. Vad anser ni om det?

Hade en fråga till. Hur mycket extra mat ger ni när era marsvin är ute och betar gräs på dagarna? Känns ju som om de kanske mest behöver lite extra c-vitamin i form av lite persilja och inte så mycket extra mat (förutom hö).

mjuhm
0

Jag har båda mina marsvin inne i mitt sovrum, plus mina 2 hamstrar & en av mina kaniner. Och än så länge har jag inte märkt av nå allergi.

♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥

Fridaaaa
0

Jag har haft marsvin i sovrummet, och jag har märkt det, att när jag har dem där, att det är lite täppt i näsan på morrnarna, jag har dammkvalsterallergi.

Betar dem gräs behöver dem inget extra, inga extra c-vitaminer osv då det finns i gräs och maskros blad :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Sanni
0

Jag har haft marsvin i mitt rum över 5 år och har inte sätt någon skillnad. Inte har mina systrar heller fått något fast marsvinen har bott resten av tiden i deras rum :) Men det är nog skillnad mellan människorna, hur starkt man reagerar.

Angående c-vitamin så räcker det nog med det de får utifrån. Om du känner dig osäker kan du ge några gånger i veckan c-vitaminrika grönsaker. Men det borde nog räcka med gräs.

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

Knutte-love
0

Jag har mina 6 marsvin i mit rum och mina tre hamstrar. Sen har jag min radio på för ätt dom ska vara lugnare.:) Marvinen får bara vatten av mej när jag tar ut som.:)

Kramiz Amanda och Danny!

Medarbetare på Cockerspaniel.

Abico
0

Jag har nio marsvin i mitt rum och har bott med marsvin så i åtta är eller mer. Trots en hel del andra allergier känner jag inte av marsvinen annat än under den värsta pollenperioden. Men man får ju tänka på att allergier är enormt individuellt…

Hanna