Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1097 ggr
Romancelove
0

Min mamma säger...

hejsan

Min mamma säger att marsvinen är hungriga bara för att dom piper varge gång man går upp för trappan…

jag gav dom mat imårse..sen en timme efter så går mamma upp för trappan och hör dom pipa, så säger mamma "Mimmi, dom piper, ge dom mat, dom är hungriga!" och hon är arg…

bara för att dom piper så är dom vell inte hungriga?? o mdet var så så skulle jag ha varit tvungen att mata dom varge gång jag går upp för trappan…-_-'

M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

[NalaMeya]
0

Nä, dom tigger bara:) eller så tror dom att dom ska få mat… Så gör mina varje gång jag prasslar med en plastpåse…:) Marsvin är ju riktiga gottegrisar egentligen…:D

Binajis
0

Du kan lugna din mamma med att berätta att dom bara tigger :) Marsvinen lär sig jättesnabbt vilka ljud som kan resultera i mat. Be din mamma mata dom med något varenda gång dom piper och se om de slutar… Flört

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Fridaaaa
0

Nej dem är inte hungriga, dem bara tigger ^^, Eller så tror dem att du har godsaker med dig.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Binajis
0

#3 …det är väl samma sak? Tungan ute

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Fridaaaa
0

#4 Nja jo ^^,

[Strawberi]
0

Mina marsvin skulle isåfall vara hungriga dygnet runt, när jag går upp på övervåningen skriker dom också. Men inte när dom nyss fått hö, pellets, vatten och gräs. Då är dom tysta.. En stund ;)

Romancelove
0

6# jaa det är så det är med mina marsvin med…om man lägger in hö och sånt, sen går man ner, när man går upp är dom tysta…en stund! ;D

jaa jag får visa min mamma detta inlägg! ^^

Romancelove
0

aah för jag skrev detta inlägg för att bevisa henne att dom piper inte bara för att dom är hungriga…^^

[Linnea96]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

jag hade ett marsvin för 3 år sedan , och jag hade han på mitt rum , så han slutade äta för jag var aldrig där:( Sen tvingade mamma mig att ta ut han i köket och han pep så fort man tände en lampa :) han åt ungefär : 3 hurkor i veckan 2 salladshuvud och kanske 5 morötter :) + basfoder :) Han var alltid tiggig :) jag saknar han än idag , höra han tjuta varje morgon är som en saga!

[Jessica-B]
0

#0 Som redan sagt - dem tigger bara, eller blir uppspelta för att dem tror att dem skall få nått smaskigt. :) Skulle jag gett mina gossar käk så fort dem skrek hade dem nog vägt nära in på 10kg vid det här laget hahaha (;

Fridaaaa
0

#9 Oj ingen bra kost för ett marsvin :/ Plus att han åt antagligen inte för att han var ensam då marsvin är flockdjur och ska bo minst 2. Just gurka och sallad ska man vara väldigt försiktig med att ge, inte varje dag eller så mkt :)