Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 1652 ggr
FruJohansson
0

långhårig och lockig

Jag hade ju bestämt mig för att jag MÅSTE ha en skinny… men nu har jag också insett att flocken aldrig kommer vara komplett utan en långhårig, lockig sak, typ Alpaca eller så…. måste läsa på lite mera… Ja, jag måste ju helt enkelt ha en härligt stor flock, utöka min lilla djuraffärsflock med några fint stammade djur Glad

[Strawberi]
0

Jag har en kommande kull där det ska komma texel eller alpaca. Hon kommer nog föda om 2 veckor! :-)

Fridaaaa
0

Skinny är underbara! :)
Jag hade skaffat en till nu, men det är svårt att få tag i, honor är svårare än hanar, men tycker det med är svårt tyvärr. Det är synd på en sån underbar ras :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FruJohansson
0

#1 åh…. Vad sugen jag blir…. Köping är ju inte jättelångt bort heller… Men jag kan inte göra nånting förrän jag har kastrerat min hane, vill bara ha en flock, så att jag kan ge den så mycket utrymme som möjligt…

[Strawberi]
0

#3 - Förstår dig! Ja de är inte leveransklara först de är 5 veckor heller :-)

FruJohansson
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lunkarya, Alpaca eller Texel, har jag fattat det rätt om de är de lockigare raserna? Skulle vara kul att se bilder på dessa när de InTE är stylade utan bara går som kelgrisar…

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Alpaca, texel, merino och lunka skulle jag säga.

Här har vi en Merino som är som kel.

FruJohansson
0

Åh så fin. Av nån konstig anledning tycker jag inte så mycket om de med crest. Precis som jag inte tycker det är snyggt med lugg på människor….

[Strawberi]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha oj inte tycker om lugg?! Jag skulle se tokig ut utan lugg, jag är raka motsattsen, tycker INTE om texlarna.. Tycker dom inte alls är fina haha! Men här är Alpacan som är dräktig :-)

FruJohansson
0

Hehe ja, det är ju tur att man är olika. Jag kan väl erkänna att det passar endel… Den där alpacan ser så GOSIG ut!!! Vill ha….

[Strawberi]
0

#9 - Jag har 3 stycken såna. Hon ska föda i augusti.. :-)

FruJohansson
0

Ja…. Bli inte förvånad om du hittar MIG i buren en morgon när du vaknar… ;-P

HannaVastervik
0

Räkna med att få sällskap till Köping om du ska dit sen Elin! ;p

FruJohansson
0

Jaså? Hehe, när åker vi?

[Strawberi]
0

#13 - Ni får faktiskt vänta tills bebisarna föds ;)

FruJohansson
0

Attans! ;-P

HannaVastervik
0

Men VADÅ Linnea, får vi inte tälta i marsvinsrummet några veckor??? ;P