Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 801 ggr
FruJohansson
0

Dilemma

hjälp mig tänka här… Jag kan inte bestämma mig hur jag ska göra. Jag tog ju hand om en hanne som bodde med en översexuell kanin. Min tanke var(väldigt felaktig) att jag måste para tjejjerna innan de blev 6 månader annars kunde de aldrig få ungar sen. *suck* i alla fall så har jag funderat på att kastrera honom nu när ungarna snart är här, eller låta honom följa med en av sina söner sen när de flyttar hemifrån. Men nu har jag förstått att kastrering kanske inte är optimalt och i vilket fall som helst kommer han bli tvungen att vara ensam i flera veckor. Justast vore kanske att skaffa en liten hanbebis åt honom nu, men jag vill ju bara ha EN flock här hemma…. Har inte riktigt plats för mer, och jag skulle nog råka i trubbel med "regeringen" då ;-) Hur skulle DU gjort i min situation? (vill INTE ha diskussionen om jag gjort rätt hittills eller inte, det vet jag redan svaret på)

Fridaaaa
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I ditt fall hade jag kastrerat, om du bara vill ha en flock.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FruJohansson
0

Har bestämt mig för att sälja honom med nån av sina kommande söner sen. Tyvärr betyder det att han kommer få gå ensam i en-två månader först. Åh det skär i hjärtat…

Fridaaaa
0

#2 Det gör 2 av mina 4 gossar nu. Dem slåss nämligen (blodigt allvar). Så ena ska jag ju då sälja och sedan har jag tingat en unge som kommer om ca 3 veckor hem till mig. Har inte mycket till val. Så jag hoppas ena gossen kommer till ett bra hem snart. Men 1-2 månader är ingen fara om dem kan höra och se de andra marsvinen :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FruJohansson
0

Jag var tvungen att flytta isär burarna, så Bullen står på golvet, för annars satt han bara och bet på gallret :-/ Ja, jag hoppas verkligen att det går bra!