Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettaktivering
Läst 1837 ggr
agnesfh
0

trix?

Har läst och hört att man kan lära marsvin olika trix, det verkar ju jätte roligt! Vad kan man lära för olika trix och hur kan man till väga för att lära dom? Jag vet ju hur man gör med hundar, men antar att det är lite annorlunda med marsvin? eller har jag fel? :D

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

Fridaaaa
0

Beror helt på marsvinet. Men det fungerar ungefär som på hundar. Man får helt enkelt testa sig fram, precis som med hundar :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Strawberi]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Javisst kan du det! Här har du ett marsvin jag fick länk till för ett tag sedan, det marsvinet vill jag ha..

agnesfh
0

#2 Vilket otroligt litet marsvin! Verkligen så att man satt och log genom hela filmen :D och vad roligt med hundarna, att dom var så snälla med marsvinet. undra om min hund hade varit lika snäll om dom fick vara lösa i samma rum, hon tycker iallafall om att nosa lite på dom när jag har dom i min famn, men vet inte om jag vågar testa mer ;)

Ingen som kan berätta om trix som ni lärt era små grisar? :)

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

FruJohansson
0

wow! alltså, som hundägare förstår jag precis hur hon lärt in det hela, men jag är superimpad över det där när hon lägger saker i en skål! Hon måste övat med klicker eller nåt!

Charlotta-B
0

#2 Det är helt otroligt vilka trix. Den lilla aportbocken hon hade till henne, så söt. Ja helt otroligt..

Charlotta-B

isblixt
0

Alice kan:
Tass
Andra tassen
Snurra
Stå på bakbenen
Upp och stå (Ställer sig på en liten burk med framtassarna)
Hopp upp (Hoppar upp på ovanvåningen i buren)

Hon gör verkligen allt för mat så jag ska försöka lära henne fler tricks :) Blev ju lagom inspirerad av #2 också ;)

TeenyTiny
0

#6 kan du förklara hur du lär henne alla trixen?

Om du vore en blomma, och jag vore en ko,

så skulle äta upp dig för du är så go´Tungan ute

Mixxie
0

Mina marsvin kan 

• snurra
  • tass
  • stå 

håller på lära fler :)

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

TeenyTiny
0

alla ni som kan, hur gör ni?

Mixxie
0

Jag lockade marsvinen med gurka eller persilja att gå runt ett varv sa snurra och jag godis. Gjorde det ca 40gånger sedan kunde dom det :)

tass så satte jag godis lite ovanför handen så att dom måste lägga tassen där för att få godis sen sa jag Tass. Gjorde detta ca 30gånger sen kunde dom. 

Stå. Satt jag godis ovanför dom så att dom står på bakbenen. Dom lärde sig detta trix snabbast :) 

Men tänk på att inte öva allt på en gång utan bygg upp flera träningspass så dom tycker det är kul :)

isblixt
0

Snurra lärde jag henne genom att snurra med godiset runt henne. Gjorde så några gånger samtidigt som jag sa "snurra", när jag tyckte att hon själv skulle förstå vad jag förväntade mig av henne så satt jag bara stilla och väntade. Efter några sekunder snurrade hon av sig själv och fick godis. Sen fortsatte jag med kommandot "snurra" och nu snurrar hon om och om igen om hon inte får godis när hon vill ha :P

Tass kommer jag faktiskt inte riktigt ihåg, men jag tror jag gjorde så att jag höll godisbiten framför henne och sen tog det mot mig så hon skulle gå mot mig, och när hon sträckte fram ena tassen på min hand så fick hon godis. Upprepning och till slut lärde hon sig. Samma med "andra tassen", fast där ger jag fram min vänstra hand istället för högra så att hon inte ska bli förvirrad. :)

Upp och stå på burken lärde jag henne genom att få henne att ställa båda tassarna på burken samtidigt som jag sa kommandot. Gjorde hon rätt fick hon godis, och upprepning där också.

Hoppa upp på ovanvåningen kunde hon själv sen tidigare, men jag har infört ett ord till det så det var rätt så lätt att lära henne :)

Hon är 5 år gammal och dessa tricksen har hon lärt sig det senaste året så det går "lära en gammal hund sitta" ;)

TeenyTiny
0

tack för att ni förklarar!

FeliciaS
0

Jag blir verkligen sugen på att träna grisarna när jag ser videon i #2 ;)
En kastrat jag hade för ett par år sedan kunde "snurra runt", i övrigt har jag varit för dålig på att lära dem saker.

Har du sett artikeln om att träna marsvin?

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[inezvea]
0

Gud vad spännande det låter, men vad använder ni för godis till dem?:)

Fridaaaa
0

#14 Grönsaker kan man ha som marsvin gillar :)
Torkade grönsaker med går bra:D

[inezvea]
0

#15 Oh, torkade grönsaker?:D det måste jag testa till mina tjejer!

Tack Frida :D

Fridaaaa
0

#16 Ja eller torkad frukt, man kan torka t.ex äpple, morötter, banan mm i ugnen:)

[inezvea]
0

#17 Det ska jag upp och göra direkt imorgon. :D

Fridaaaa
0

#18 Man har ugnen på max 50 grader,sedan får man hålla koll, kan ta några timmar:)

agnesfh
0

vad roligt med alla trix och vad skoj att ni förklarar :D

#19 ska verkligen testa att torka frukt, verkar super lätt och dom kommer ju säkert att älska det :):)

/Agnes

ishestryttaren.blogg.se

fia-mia
0

Blev inspirerad och testade idag :)

Helt galet så fort de förstår

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Mixxie
0

#21 vad duktiga dina marsvin var :) Söta var dom med :)

nnicoleee
0

mina marsvin kan snurra runt och stå på bakbena, haha jättesöta :-)

fia-mia
0

#22 Tack, blev förvånad själv över hur snabb de fattade :)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

RosaKiwi
0

Måste prova med min Bibbi =) Hon är rätt följsam :P

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

[donkeyqueen]
0

Mitt marsvin Cola kan Stå på bakbenen, Snurra runt, Tass, Gå på en vippbräda, Hoppa över små hinder och Hoppa/gå igenom ringar.

Han är hur matglad som helst! #2 Vad coolt att lära marsvin hämta en viss sak och stoppa ner den i matskålen! Det kanske blir nästa trick jag kan lära Cola Glad Alltid roligt med nya ideer!