Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 3415 ggr
[saphirasmarsvin]
0

Kullteman

För den som gillar att knåpa med namn…

Vad har ni använt för kullteman till era kullar?
Och vilka kullteman står på era listor att använda i framtiden?

Även ni som inte är uppfödare, men som kommer på roliga kullteman får gärna skriva :D

1da98
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Man kanske skulle kunna ha "planet tema" Jupiter, Saturnus, Pluto, Mars, tellus? Men det är kanske mest killnamn? :)

// Ida och marsvin.

"Djur är som vatten, det går inte att leva utan de ♥"

FruJohansson
0

hade "Disneytema" på mina råttor en gång. Det blev Dot (från ett småkryps liv) Meeko (från Pokahontas) och Bernard och Bianca.

Jag och min man är lite Star Trek-nördar så jag funderar på att ha det temat här näst.

Fejhn
0

Vi har nånsorts tema på alla på djuren i familjen, Boss, King och Nova (supernova) superhjälte-tema- Superman, Batman, wonderwomen spiderman osv. asaguds-tema - Loke, Tor, Freja osv. tvspelstema - Fabel, Halo, Bioshock, Tekken osv. tvspelskaraktärer - Rayman, Spyro, Mario, Yoshi osv.

jag gjorde upp en eld för dig, nu brinner hela skogen.

[donkeyqueen]
0

Trolleri-tema: Abrakadabra, Simsalabim, Hokus Pokus mmm Flört

Mvh Linnea. Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar glömde visst marsvinen! Tungan ute

[saphirasmarsvin]
0

Många nya teman som jag inte ens har tänkt på! :) Mina goldenkullar döpte jag av någon anledning alltid efter städer i olika länder. Annars har jag haft namn som börjat på samma bokstav, World of Warcraft-tema, musikaltema och döpt ungarna efter inspiration efter mammans namn.

[Strawberi]
0

Har ett oändligt utval. Jag kör musik, kan säga jag lyssnar på mycket musik och då blir det en del :)

Lyan
0

Jag har haft serie/sago/Disneytema, rosor och familjemedlemmar (blev så när jag fick hem flera djur som redan hette som familjemedlemmar), och ibland bara ser man på djuret vad de ska heta

NinaS
0

Har haft två marsvinskullar det senaste. En kull med en ensam unge: hon fick namn efter sitt utseende: Koala. Den andra kullen bestod av chokladbaserade färger och ungarna fick namn efter chokladsorter.

godisgrisen
0

Här har vi kört Harry Potter rån A-Z. Nu är det datorer till årsskiftet. Nästa år börjar vi med godis A-Ö.

imoon
0

Jag föder inte upp (än), men har alltid tänkt att indiannamn skulle vara roligt! Marsvin kommer ju ursprungligen från Sydamerika så det skulle ju passa utmärkt! Finns massvis av hemsidor med indiannamn. Ofta uppdelade i indianstammar eller betydelse så man kan ju om man vill ge en kull namn efter antingen en stam eller namn med liknande betydelser.

Annars kanske kända travhästar? De har ofta vackra namn.
Kända uppfinnare, namn på porslin (Berså, Swedish Grace, Sundborn osv), konstnärer, djur (skoj med ett marsvin med namnet Zebra eller Alligator ;)) osv…

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

fia-mia
0

Då min ena heter Lilla My har jag alltid tänkt ha namn från Mumindalen. Antingen det i första kullen och sedan byta sagofigurer eller göra anagram.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

NinaS
0

Kommande kullar har jag planerade namn för, men de tänker jag inte avslöja nu. ;)

#10 Jag gillar djurnamn. :) Förutom Koala har jag haft Bäver (mamma tyckte han såg ut som en…), Kobra (teddy, inte ett dugg ormlik), Panter (svart), Jaguar (svart/cream), Panda (svart-vit, så klart) och Syrsa.

nnicoleee
0

drinknamn!:-)  strawberry- banana daiquiri, mojito, pina colada, vanilla sky, bloody mary, baileys ;D

tycker även det är jättegulligt med bakelsenamn! :) som cupcake, muffins, kringla, chocolate chip, brownie osv..