Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 279 ggr
KvirrZ
0

Blir det bråk?

Ska nu försöka "övertala" föräldrarna om att skaffa två marsvin till :)
Vill ju gärna ha en sheltie och en coronet också. :) 

Min fråga är då, om jag skaffar två honor, kommer hanarna börja bråka om de står i samma rum? Har ju aldrig haft båda könen :/

- Mvh Emma

KvirrZ
0

Ingen som vet? :/

- Mvh Emma

Lejonkungen
0

Jag tror att de kanske kan ryka ihop, men jag är ingen expert så lita inte på mig till 100%. Det beror väl på om dom har nötterna i påsen kvar också, om dom är kastrerade eller ej vill säga…

[MatildaW]
0

#0. Ibland går det, ibland inte. Jag vet jätte många som har sina hanar i samma rum som sina honor och det går bra, men som sagt, jag vet inte säkert :)

dannebacken
0

Jag har hanar i samma rum som honorna utan problem. För några år sedan hade jag en jättestor bur till hanarna där det gick runt sex-sju st åt gången. Då kunde jag tom ta hanar rakt från avelsburarna och sätta ner till de andra, väluppfostrade djur kanske…

KvirrZ
0

Okej, jag funderade på burhylla eller något, men vill ju inte riskera att killarna blir osams :/ Annars får väl någon bur stå i ett annat rum :P

- Mvh Emma

[Liinda]
0

Jag har burskåp och honorna bor längst upp och hanarna under dom har aldrig bråkat allvarligt bara småtjivats ibland.

Mina har tillomed fått träffats genom gallret ett antal gånger men det har aldrig varit några problem fast en av hanarna är väldigt snäll som inte säger ifrån så kanske därför.