Toalätt
Hej! 
Jag funderar på att använda toalätt i buren framöver, efter som spånet fastnar något fruktansvärt i ett av mina marsvin långa päls. Jag antar att man måste ha ganska mycket toalätt eftersom det annars glider runt buren? Blir det väldigt hårt för marsvinens tassar att bara gå på toalätt? I så fall finns det något sätt att lösa det på? Skulle det hjälpa att ha flera mysbäddar, filtar i buren så att dom inte bara behöver gå på toalätt'et utan kan välja lite själv?
Det blev lite rörigt men jag hoppas att ni fattar ändå
Tacksam för svar!
Mvh Linnea. Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar glömde visst marsvinen! 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
jag har testat det till mina menvar inte nöjd då det "spred sig" genom toalätten eller så.. nu har jag stl-strö från granngården. Verkligen att rekomendera! :)
Ok. Några som har fler åsikter?
Har använt toa-lätt i flera år, just nu har jag dock granngårdens version av papperspellets.
Toa-lätt funkar bra tycker jag, däremot så luktar det ganska starkt när det kommer i kontakt med kiss. Granngårdens är mera luktfritt.
#3 Ok. Behövs mycket toalätt för att det ska "hållas på plats" och inte fara runt så mycket i buren? Upplever du att Toalätt påverkar dina marsvins tassar eftersom det är ganska hårt och obelvämt att gå på? Isåfall hur löser du det?
Jag använder oxå toalätt & tycker de funkar bra. Jag har ett kanske 5 cm lager i buren & tycker inte de verkar för hårt. Jag har inget luktsinne, men folk som e här brukar tycka att de luktar illa när jag frågar. Jag mockar ut de blöta hörnen varje - varannan dag.
Ok tack för alla svar!
Vill gärna ha fler! 

Mvh Linnea
Tycker du ska fortsätta med spån. Tycker toalett är mer till för katter och råttor. Har toalett till mina råttor och de är bra för dom, men skulle inte använda de till mina marsvin. Dom ska ha en dm spån minst i buren för att få ett mjuk och skönt underlag. Toalett är hårt och är meningen att ha till djur som bara har toaletten brevid som tex råtta och katt som har speciella toaletter därav namnet toalett.
Ok
jag bytte spån mot stl pga en av marsvinens allergi mot spånet, bra och dammfritt :)
Jag har toalätt i transportburen och i extraburen, men tycker nog att det inte är något som man (jag :P) skulle ha som underlag 24/7, tycker nog att det är lite för hårt för det.
www.brainfood.n.nu
www.brainactivity.blogg.se - sommarstängd
#9 Vad är stl??? Jag kanske är tappad bakom flötet, men har ingen aning!
tack royalz!!
Använder toalätt till mina och har man ett rejält lager på några centimeter så täcker det hela buren utan stor risk till att den spricker upp. Det dammar mycket mindre än spån och luktar inte lika snabbt.