Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1583 ggr
3velina
0

fäller päls

Min gris fäller otroligt mycket hår. han är ett vanligt virvelmarvsin. fäller era marvsin mycket?

jag tror också att han har mjäll. finns det något milt mjällschampo amn kan använda?

[MatildaW]
0

#0. Typ alla marsvin fäller. Så det är nog inget att oroa sig över, förutom om du ser att det blir kala fläckar.

3velina
0

#1. jo, det förstår jag. Men marsvinen jag har haft innan har det inte varit några problem alls med. Bara man klappar honom får man en hög med hår i handenRäcka ut tungan

[MatildaW]
0

#2. Så är/var det med mitt virvelmarsvin Melvis, hon fäller som en tok, fast nu när jag börjat borsta henne mer (typ 3 dagar i veckan) så är det inte lika mycket :)

_Anna93
0

mina teddysar fäller mycket och mina släthåriga. men teddysarna har nästan alltid mjäll vad kan det bero på?

3velina
0

#3. ja, jag borstar också Svante ofta, nästan varje dag faktiskt. Jag trodde att han typ hade nått fel på generna eller nått kanskeRäcka ut tungan hehe.

men är det någon som vet om det finns nått milt mjällschampoo?

[MatildaW]
0

#5. Det brukar finnas extra milda mjäll schampoon på apotek. Men jag är inte säker, och vet inte heller vad dom heter :P

3velina
0

okej, tack för hjälpen ändå:)

AusaBausa
0

mina långhåriga fäller också massor o tog förgivet att de liksom hästarna ska bli av med lite vinterpäls…fel av mig?

GroaLover
0

mina fäller inte så mkt.

FeliciaS
0

Det behöver ju inte vara mjäll som marsvinen har… Huden byts ju ut regelbundet och eftersom att marsvin har päls kan den döda huden fastna där i. Så kan det ju även vara i hårbottnen hos oss.

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

ciss
0

Snutte fäller otroligt mkt hår. När man kelat en liten stund och går därifrån är kläderna helt vita! (;

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

3velina
0

#11. Ja, så är det med Svante med:P Och problemet är att in mamma är allergis så allt hår måste verkligen bort från kläderna.

FeliciaS
0

#12 Det är väl inte själva håren pälsallergiker reagerar på!? De jag känner reagerar på huden, inte pälsen. Köp en "roller" (klisterrulle) som man kan ta bort hår med. De är jättebra :)

Mvh Felicia

GroaLover
0

dom brukar vara så dyra, bara. Hittar man nån billig är det bra, annars funkar det med en bred tejp lindad runt handen

ciss
0

Dyra? Kostar väl en tjuga.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

FeliciaS
0

#15 Ja, precis :) De är inte alls dyra.

Mvh Felicia

GroaLover
0

det är billigare med tejp..Varför slösa?

FeliciaS
0

#17 Nej.. - varför slösa tejp? =P

Mvh Felicia

GroaLover
0

det är billigare?

KvirrZ
0

haha, vi har massa rullar hemma, katten lägger sig alltid på svarta kläder och hårar ^^

- Mvh Emma

GroaLover
0

om man köper en sån här bred tejp, så rullar man den runt handen, mycket smidigare oxå

[MatildaW]
0

Haha, själv hittar man (som Xtanlover säger) billiga rollers på Dollar Stores för 10 :- för 2 stycken Räcka ut tungan så jag kan inte påstå att det är dyrt, för det tycker jag inte att det är :)

GroaLover
0

aha, jag vet inte vad det är, här kostar väl dom runt 30 för lite tejp..gud vad dom tjänar på det! Fem kr styck är billigare, du får nog skicka ett par till mig ;)

[Liinda]
0

Jag brukar också bara ta en bred tejp bit runt handen det funkar såbra det så =) Dom där rullarna är bara dryga men drar ett drag och sen är den ful och då måste man dra bort en bit :P

[MatildaW]
0

#23.  Haha ja ;) men det är bara för att Dollar Stores är Dollar Stores Penga munRäcka ut tungan allt är billigt där :P

GroaLover
0

okej:)

3velina
0

#13. ja en åsn där roller använder jag med. nej, min mamma är nog pälsallergiker