Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 819 ggr
Peachme
0

Vad göra?!

Mitt marsvin kastrerades måndagen den 25 och idag så har han blivit slö och bara ligger i sitt hus. Och nu när jag tagit upp honom å ser jag att ögat svullnat upp jätte mycket!! Ringde veterinären men har bara telfonsvarare på. Vet inte vad jag ska göra :-(…..finns det någon huskur som man kan fixa ögat med?

Zolah
0

testa ringa agrias jour vetrinär, kostar 50kr samtalet men det är det värt ens husdjur när man är orolig

Fridaaaa
0

#1 Inte riktigt sant, beror på vart man bor, här kostar det 15-20 kr/minuten ungefär.

Finns någon sort te man kan badda vid ögat.
Men jag hade inte kastrerat nu, väntat till slutet på augusti, med tanke på rötmånad, det sa veterinären nu när min svärmors skulle beställa tid till kastrering till deras ena hund.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Fridaaaa
0

#3 okej inte här i alla fall. Här kostar det 15-20 kr/minut till jourveterinär, gjorde det för min pojkväns mamma när hon ringde dit förra veckan. Men sak samma:)

Kollat så att ingen har stuckit honom?

HannaVastervik
0

Fast kan ju inte varit Agrias telefonveterinär din pojkväns mamma ringde isf eftersom det står klart och tydligt att det kostar 25:- per samtal att ringa just dit.

Abico
0

Har du tittat igenom ögat så att det inte kommit in skräp i det? Ofta är svullna ögon ett resultat av just det och i regel behöver man ingen veterinärhjälp för att få ut skräpet.

Hanna 

Fridaaaa
0

#5 Nej inte agrias, men det finns olika ju olika jourveterinärer, man behöver ju inte ringa just agrias :)

HannaVastervik
0

Fast du skrev att det inte var sant att det kostade det att ringa till agrias veterinär, för det gjorde det inte hos dig. Ge dig nu..

Fridaaaa
0

#8 Nej skrev till jourveterinär, missade att hon hade skrivit agrias jourveterinär, mänskligt att missa

HannaVastervik
0

Ja, missade du både i #2 och #4 isf…

Fridaaaa
0

#10 Ja det måste jag har gjort då.
Och det var inte meningen….
Trött och seg idag, inte riktigt bra..