Ommöblering
Idag ska vi hämta de små liven :-D Verkar nästan som att jag är mer spänd än barnen, eller så är de helt enkelt bättre på att dölja sin uppspelthet??
Nu har jag möblerat om lite, halva fleece och halva papperspellets, med höhörna på pellets-sidan.
Bild:
Säg vad ni tror! Det ska införskaffas en annan vattenflaska när det finns pengar till det… Den bara droppar ju!!
Återkommer med bilder på grisarna sen.
Länken fungerar tyvärr inte. Kan det vara så att du har facebook inställt så att endast vänner får se dina bilder?
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Kan inte heller se länken :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kan inte heller se den :(
Charlotta-B
Ojdå… Nu är det fritt fram att kolla bilder :-)
Fin bur
. Hoppas grisarna trivs
….
Tjusigt!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#5 och #6
De verkar gilla den :-) Men jag tror jag får ha ett hus till, de trängs i mysbädden och under taket.
Lagt in en mysrulle till dem, och den är poppis!
ALLT som kommer in i buren genomförs en test-rond på.
1: Kan man äta det?
2: Kan man gå in i/under det?
3: Kan man ligga på det :-)
Har faktiskt inte sett några pluttar på fleecen än, kanske de väljer att bajsa på papperspelletsen :-) Det blir mjukt med pelletsen när höet hamnar på. De verkar inte undvika det i alla fall!
Ska göra ett nytt inlägg som beskriver dem lite bättre :-)
Wow va mysigt det såg ut! 
Tackar :-) Nöjd ännu, det återstår o se hur det funkar med fleece och papperspellets.
Gud vilken mysig bur! Uppdatera gärna hur det går med papperspellets och fleece, verkar va en bra idé iallafall! :)
/Agnes
ishestryttaren.blogg.se
Nu, två dygn efter att de komit hit, kan jag konstatera att fleecen känns torr, likaså papperspelletsen, och det luktar inte mer än hö!
De bajsar och kissar lite varstans, men jag rensar fleecen från både hö och bajs varje dag. De verkar gilla den :-)
Tror jag ska blanda papperspelletsen med kutterspån, så det inte rör sig så mycket.
Annars mycket nöjd!