hårar marsvin?
hejsan! jag undrar om marsvinen hårar likadant som katter? att dom hårar av sig vinter pälsen och sen så får dom vinterpäls, hårar av, vinterpäls, hårar av o.s.v…
eller sår hårar dom helt enkelt hela tiden ^^
M.V.H Mimmi och dom 5 marsvinen

Dom hårar hela tiden tycker jag.
Nej dem får inte sommar och vinterpäls eftersom dem kommer ifrån varmt klimat ursprungligen plus att dem inte är där det är kallt heller.
Men dem "fäller" hela tiden, mina fäller knappt alls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
okej, jaa min mamma sa precis efter att jag hade lagt upp detta inllägg att dom hårar faktiskt hela tiden..:)
#3 Ja mer eller mindre. Men inte värst mycket tycker jag inte. Hårar dem för mycket kan det tyda på vitaminbrist, mina hårar knappt alls :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det beror faktiskt endel på hårlaget också, har jag märkt.
T.ex Teddysarna jag hade hårade inte över huvudtaget, medans min nonself hårade så mkt så jag vet inte vad! Nästan så man kunde sticka sockor av hennes päls, synd bara att den var så kort 
Mina hårar riktigt mkt iallafall!
Tror inte jagh har ahft ett enda marsvin som har hårat mycket.
mina marsvin hårar inte så mycket…eller joo en gör det lite fast inte lika mycket som min katt
. Det blir inte hår tussar överalt iaf…
#5 Håller med! Min rex och mina två sträva blandningar fäller knappt, mina abys fäller endel och mina två släta (varav ena är en rex-lunkablandning men ser ut som nonself) fäller mycket i jämförelse med de sträva. :P
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#9 Ja, precis. Jag hade också en aby och hon fällde också endel :p Min alpaca däremot, inte ett hårstrå lossnade i princip.

Nej rex och teddy fäller knappt nånting, medan dom släthåriga fäller ganska mycket.
#11 Man kan inte säga så igentligen. Jag har korthår,semilånghår och virvelpet (och då skinny) men min korthår fäller knapps alls.
om jag skulle ta ut ett av mina vuxna marsvin så skulle jag kunna göra håret till en mjuk tennisboll! dom hårar super duper mycket ^^ men jag har inget problem med det ^^
Min lilla herre fäller som bara den 
Jag tycker det går i perioder, iaf på de marsvin jag har haft. Vissa perioder fäller de kopiöst mycket och ibland inte alls.
Mina hårar hela tiden!!!