Vilken ras & färg?
Hej!
Våran sötnos vi nyss fått hem, men vad är han för ras??? och färg??? Riktigt mjuk och mysig i pälsen. Jag tror han kan vara någon blandning av angora virvel kanske… Känns som han har virvlar och några lite längre grova hårstrån på rumpan. Kortet är taget av den förra ägaren innan han fick kloklippning och pälsvård av oss…
Vad tror ni?
/Sofia
Finns inget marsvin som heter Angora:)
Men skulle gissa på en teddy-mix :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Pet =o) Fin han var! =)
Grymt sött marsvin, bland det sötaste jag sett! Drömutseende :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
http://www.freewebs.com/binajismarsvin
Ohh!! Han är ju underbar! : ) Grattis till tillökningen : )
vet inte…..men extremt söt!
Helt fantastisk gris! Pälsen är en dröm!
Han är ju lite Ch Teddy-aktig, men jag har sett ytterst få sådana och kan inte säga om han ÄR det. Dessutom är rasen ännu ovanlig så förra ägaren borde i så fall kännt till det. Han är säkert en (väldigt lyckad) blandning. Supersöt!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad gulliga ni är allihop
Jag ska hälsa honom alla fina ord…
När jag svarade på annonsen på blocket och frågade om ras så sa ägaren virvel och att hon hade köpt honom av en uppfödare. När jag sedan fick bilderna på mailen insåg jag att han inte bara kan vara virvel… Ägaren var inte så insatt i marsvin så mer vet jag tyvärr inte. Han är otroligt snäll och go…
/Sofia
#10 Han är trevligtvis pet :) Finns ju uppfödare som säljer pet med :=)
#10 Han ser ut att kunna ha varit virvligare när han var liten, och virvel är dessutom ett annat ord för "pet". Sen finns det ju uppfödare som inte har så stor koll som man kanske skulle önska. Jag skulle kalla honom strävhårsblandis, kort och gott :)
Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.
Han är verklligen bedårande ^^
Tänkte bara fråga om du åtgärdat klorna ännu? De såg ju lite långa och obeväma ut, den förra ägaren kanske inte skötte hans tassar så bra :-/
Står ju i TS att han fått klo- och pälsvård 
#14 Oj, blind jag är 
Men så bra att det är fixat iaf :-)
Tack ALLA… Tänk vad man lär sig många nya saker här
Jag är ny inom marsvin (som ni säkert redan listat ut…) Gick över till marsvin efter att ha haft kanin i 10 år…
Så om jag förstår er rätt… så lutar han lite åt Teddy och virvel.
*Jo då nu är han riktigt fin… nybadad, borstad och fått klorna klippta*
/Sofia
Ska ni skaffa kompis till honom med snart? :)
Nästa vecka ska vi hämta en liten nonself hane som föddes den 1 Juli. Vi hoppas på en bra vänskap 
/Sofia
#18 Vad trevligt!
Hej igen!
Vad tror ni om färgen?
/Sofia
Goldenagouti/white :)
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
Jag tror han är buffagouti/white :) men han är ju lite långhårig så det kan vara vad som gör att han ser ljusare ut.
Eftersom han inte ser ut precis som någon existerande ras, så är han en blandning & då är han PET som flera också skrivit. Så vill du kalla honom enligt "ras" så är det pet du ska säga om jag förstått det rätt är ganska så övertygad så pet är vad han är, blandis alltså =)
Hej!
#23 Det jag menade med "ras" var om någon kunnde se vad han har i sig för olika raser… då jag håller med om att han inte är renrasig
Utan en PET.
Jag har fått förslag på bla Teddy och virvel
TACK för färgförslagen :-) :-) :-)
/Sofia
#24 Virvel är ingen ras, utan en pet med virvlar:) Men ja inte omöjligt.
Hej!
#25 Ok nu fattar jag
Är hemma och är mammaledig skyller trögheten på sömnbrist
/Sofia
ohhh så söt han är
ser nästan ut som mitt marsvin Puff,fast din har nog lite mer päls iaf