Förvaring vitkål?
Hej!
Jag har köpt ett vitkålshuvud på 3 kg
Jag undrar om någon vet hur man förvarar den bäst? Har nu delat den! Ska den plastas in? kylskåp?
Tack på förhand
/Sofia
Jag har min i plastpåse, i kylskåpet. I en sådan utdragningsbar låda som brukar finnas i kylskåpet just för frukt&grönt. Håller jättelänge. Men köper max 1-2 kg åt gången, räcker superlänge till 4 marsvin :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Jag förvarar det i kylskåpet som det är, ingen påse eller liknande.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tack
Fanns bara jättehuvuden… men priset var 4 kr kg så det får hålla så länge det håller.
Finns det några fler åsikter? Står 50/50 nu 
/Sofia
Jag lägger bara in vitkålen i kylen, inga påsar osv.
Samma här, lägger bara in den i kylen som den är :)
jag lägger också kålen i kylen bara, det vill gärna bli lite fuktigt om man har en påse runt om,likaså med andra grönsaker också,

Jag förvarar vitkålen rätt in i kylskåpet, inget runt så att det blir fuktigt och börjar mögla.
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Jag förvarar mina "djurgrönsaker" utan påse i matkällaren utanför djurrummet i källaren. De håller sig så pass länge att de hinner ta slut innan de blir förstörda :)
jag har köpt en burk från tupperwer som rymmer ett huvud på ca 3-4 kg med tätslutande lock och med två vita små luckor som man kan öppna superbra att förvara vitkål eller andra grönsaker i länge.
tupperware är faktiskt jätte bra,det är ju dyrt, men de har man igen i längden då man slipper slänga dåliga grönsaker
Jag lägger inte ens in det i kylen.
Jag delar det inte och sedan tar jag av blad för blad. Om man sedan pysslar om kålhuvudet ibland genom att skölja det i vatten så håller det länge.
Det bästa är nog ett lite svalt och fuktigt ställe, men jag är så tokig så att jag tycker att det är dekorativt och inspirerande att ha grönsaker framme i korgar och skålar i köket. 
Så, nu har jag skrivit mitt första inlägg här, så Hej Alla!