sippyflaskor?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vet att det finns nån tråd om just sippy flaskor, men jag hittar inte den. Nu är jag så fruktansvärt less på droppande flaskor. Jag har fleece i mina burar och det blir blött och vidrigt av avttnet. Är sippyflaskor bra och hur funkar dom?

Jag har haft sippy-flaskor i drygt tio år, tycker att de är helt kanon och skulle aldrig byta tillbaka till "vanliga" flaskor (om det inte rör sig om att ha som extraflaskor på utställningar och liknande).
Nackdelen med dem är väl att de (på de flesta ställe) är mycket dyrare än "vanliga" flaskor och att de är gjorda av hårdplast vilket innebär att de lätt går sönder om man skulle tappa dem.
Jag anser dock att fördelarna är fler än nackdelarna :-)
//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!
Vilken storlek på flaskorna ska man ha? Såg att det fanns 100 och 300 ml på gnagarboden. Vet du nån annan internet butik som säljes dessa.

Jag har 600 ml flaskor till de flesta av mina, har även två stycken 300 ml (bara en igång för tillfället). ilken storlek man "ska" ha beror på hur mycket ens djur dricker :-)
I några av mina burar hade det räckt med 300 ml men det skiljer inte mer än tio kronor i affären där jag köper dem så därför har jag i princip bara 600 ml (ska byta ut alla till det när de små börjar gå sönder).
Har ingen aning om vilka Internetbutiker som säljer sådana eftersom jag köper dem i en djuraffär här där de är väldigt billiga (59 kr för 300 ml och 69 kr för 600 ml eller något sådant).
**SMF 237 Sweet Dream's
#3 På gnagarboden kostar 300ml 69 kronor. Vi har ingen djuraffär här tyvärr. Får nog vänta tills jag ska ner till umeå i september och köpa där då. Tack för hjälpen
Diva: jag köpte ter sippyflaskor och alla började läcka… *morr*… Nu har jag nån ny modell SAVIC som inte läcker alls och det är sååååå skönt! Djurmagazinet säljer dem och de är dyra men väl värt sitt pris på alla sätt å vis *än så länge iaf*
#5 ok. Ska skriva upp det och kolla på djurmagazinet i umeå då vi ska ner nästa gång. Tack för tipset. Har du nån bild på hur flaskan ser ut?

Jag har som sagt haft Sippy-flaskor i drygt tio år, har aldrig varit med om att de har läckt (bortsett från när jag inte satt fast pipen ordentligt efter att ha rengjort den, men det var ju lätt att fixa).
Blev intresserad av vad det var för ny sorts vattenflaska och googlade på "savic". Är det denna du menar?
Om det är den, är flaskan gjord av hårdplast (typ sippy) eller mjukare (typ "vanlig" flaska)?
Tycker att den ser bra ut på bilden.
**SMF 237 Sweet Dream's
har en savic. den är väl bra, men den kostade över 200 spänn… den är av lite hårdare plast än den vanliga med röd "kork"
Hur ser en sippyflaska ut och vad är speciellt med den?

Okej, är det sådan plast som spricker om man skulle tappa den i golvet?
Den är kanon, jag (och många med mig) tycker inte att de läcker, det är lätt att fylla på nytt vatten utan att behöva lyfta bort flaskan och det är väldigt lätt att rengöra den.
Här finns bilder på hur den ser ut.
**SMF 237 Sweet Dream's
Jag har nu beställt 2 sippy flaskor så jag får väl se hur dom funkar
#7 Japp det är sånna jag har, 3 små och 3 stora :-)
Hur får man fast dessa flaskor om man har bokhyllebur?
Charlotta-B

Det fungerar bra, i honornas bur har jag fäst flaskan med sugproppar på elementet och i hanarnas har jag borrat ett par små hål där jag trätt genom höband i den ena och en tunn ståltråd i andra.
**SMF 237 Sweet Dream's
#14 smart, mycket smart, får nog införskaffa och testa :)
Charlotta-B
Den här modellen; http://webshop.gnagarboden.se/vattenautomat-m-nippel-p-107-c-215.aspx tycker jag är bättre, den spricker inte som sippyflaskorna kan göra om man tappar dom. Dessutom är den billigare och finns även i större storlek vilket är en stor fördel om man har endel marsvin i samma bur.
Jag tycker inte att denna typ av vattenflaska (med nippel) läcker alls. Däremot så kan det bli en hel del vatten i buren beroende på vilken drickteknik marsvinet har.
Nämen… är det bara jag som använder vanliga klassiska med röd kork och tycker att de är bra? 
#17 Jag har oxå den vanliga och har inte märkt att dom läcker särskilt mkt… Jag anser alltså att dom är helt ok
Har också den vanliga. Tycker inte heller de läcker så mycket. Inte så det stör iaf.
Jag tycker det ser besvärligt ut för marsvinen att dricka ur sippyflaskor pga själva pipen pekar rakt neråt. Får de inte typ vrida på huvudet för att kunna dricka då?
#17 Jag använder också dem klassiska, och ytterst få av mina som har läckt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17, 18, 19, 20 Endera har ni haft tur eller då är det jag som haft extrem otur. Jag tror jag har mellan 5-10 flaskor här hemma och provat allt och dom läker varenda en.