Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbeteendehantering
Läst 1002 ggr
louisenorring
0

Biter mycket!

Mitt ena han marsvin biter i allt och alla hela tiden, verkligen hela tiden. Inte för han är rädd eller något, en väldigt social och sprattlig pojke på 4 månader. Han biter också i rumpan på hans stackars lugna gosiga burs kompis :c Min kompis nämnde något om att tänderna kanske växer för snabbt och det gör ont eller kliar? Har också börjat fundera på om det kan va att jag inte har något han kan gnaga på i buren förutom då mat och hö?

Några tips kanske? (:

Mari
0

Testa lägg in lite kvistar och hårdbröd, det kanske hjälper lite? Blir iallafall lite sysselsättning :-)

Jag hade ett marsvin som gärna smakade och bet på allt möjligt, dock höll han på så hela tiden, jag tror han bara var väldigt nyfiken och trodde det mesta var ätbart :-)

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

louisenorring
0

#1 tack för svaret! (: Kan vara så med min också eftersom han springer runt och biter i allt han hittar x) har bara hänt en gång att han bitit hårt och då börja det inte ens blöd bara litegrann under huden som ett blåmärke :3

Kan man ge kvistar från vilket träd som helst eller är det speciella?

EvaLuna
0

Äpple & päron brukar va poppis. Bjölk & sälg funkar bra oxå, säkert många, många fler. Tänk bara på att inte ta från träd nära en väg (avgaser…) eller från träd som blivit besprutade

louisenorring
0

#3 åh tack för du sa det med nära vägen hade jag inte alls tänkt på !