Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1245 ggr
giowanna
0

Tips på hus!!

Jag var på Hemtex igår, och kollade runt på rean. Då hittade jag typ brödgorgar eller nåt, som såg ut som tovad, lite tjockare ull, men var polyester.

Kostade 29 kr per korg, och det var ta tre betala för två. Finns i svart, rosa och grått.

Klippte upp ena handtaget, och eldade lite, så det blev en ingång :-) Man kan ha dem som hus, de här hemma möblerar om dem som de vill. Gärna så att de ligger över mjubädden!

De går även att sitta på. Har haft koll ett dygn nu, och de har inte varit intresserade att äta på den. Trådarna tänkte jag ta bort och sy ihop själv med ett o ett stygn, men det ser inte ut att behövas.

Man kan till o med sätta dem på "rätt" håll, så blir de mys-korgar istället :-) Men då får man nog lägga nåt i för kiss, tror inte det är så lätt att tvätta det.

Här kommer nån bild:

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150251520491773&set=a.10150251519781773.323884.696736772&type=1&theater

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10150251520696773&set=a.10150251519781773.323884.696736772&type=1&theater

Fridaaaa
0

Gud vad smart! Glad

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

giowanna
0

Tackar. Tar det som en komplimang ;-)

Mojma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Fina var dem också :D såg jättemysiga ut för marsvinen. De håller dock ej att sitta PÅ för dem om de används som hus eller hur? Tänkte om de är rangliga eller har en hård grund? :) Jättebra hur som helst!

giowanna
0

#3 Jag trodde faktiskt inte de skulle gå att sitta på, men nu när de var ute på golvet, skuttade dem upp, och de håll formen förvånansvärt bra! De är ganska rejäla i materialet, nästan en cm tjockt! Visst sjönk den kanske aningen, men inte alls mycket!

man kan väl sammanfatta med att de är mjuka men stabila :-)

Abico
0

Så fina! Smart att använda dom som hus :)

Hanna 

Fridaaaa
0

#2 Ja det var det Flört

ponytails
0

Fina! Tack för att du tänkte på att posta idéen här. Ska genast gå till Hemtex Glad

giowanna
0

Klart man delar med sig av sina ideer! Det kan ju bli hutlöst dyrt att skaffa marsvin, om man inte tänker utanför ramarna…. Vill inte lägga 150 spänn på ett fint trähus, när detta funkar lika bra!

Grisarna här hemma sov i sina hus hela natten :-)

imoon
0

Snyggt! Men akta så de inte tuggar på dem, polyester är plast - alltså ytterst onyttigt för små grisar. Så länge de inte tuggar så är ju husen perfekta!

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

Fridaaaa
0

#8 Man kan bygga egna trähus billigt med om man vill Flört
Men bara roligt att få se idéer från olikaGlad

Mojma
0

Fortfarande ingen som har tuggat eller något annat? :) Tänkte prova till mina med köpte några stycken och tänkte ha dem som extra-hus när de kommer ut i lekhagen :) Tänkte, då bör de ju än mindre käka på husen eftersom det är en begränsad tid de är ute där :) Så, funkar dom fortfarande bra?

giowanna
0

Nä, det går jättebra med husen!!De älskar dem!

Det är snart dags att tvätta dem, så jag tror jag tar dem o vasken och sköljer och tvättar med nån mild tvål, sen sköljer ur, och torkar.

Vi är helnöjda :-)

Mojma
0

Super! :) Vad kul! Jag ska börja fixa mina hål på dem idag och testa till marsvinen ikväll :D

giowanna
0

Ja, men va kul! Kan du inte berätta vad de tycker sen?? Gärna en bild också :-)

Mojma
0

Jag e lite dålig på det där med att lägga in bilder i datorn på en gång, men uppdatera vad de tyckte kan jag absolut göra direkt jag hunnit prova! :)

giowanna
0

Låter alla tiders, är inte heller bra med bilder…