Bokhyllebur
Jag ska alltså bygga en bokhyllebur, eller ja bygga och bygga.. Den är stående, och har tänkt ha som jag har sett många uppfödare ha i typ plastbackar men hoppar inte marsvinen ut? Mina är ganska aktiva nämligen haha.
Har försökt leta upp olika modeller men hittar inga speciella, mest liggande bokhyllor. Så jag ber er här att lägga ut bilder på era burar! (inga liggande)
Skulle verkligen uppskatta det :-)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tror de allra flesta som har sådana burar har just liggande burar. Hur menar du att du vill ha det? :)
Dom flesta bra uppfödare har inte marsvinen i sådana då plastbackarna är rätt små, jag vet att en del har det som extrabur eller tillfällig lösning men jag tror det är väldigt få som har det permanent. Det blir lite förvaring eller "bara avelsdjur" över det hela när man har dem i plastbackar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jaha det var sådana ts hade menat att hon ville ha. Jag håller med #2. Skulle inte använda sådana bostäder permanent till djuren. Det är jättetrångt för dem att bo i sådana och i o med det blir livet inget vidare kul för dem. Ju större burar desto bättre :)
Nej jag ska absolut inte ha dom i backar, menar bara på samma sätt, lixom stående. :) Såklart blir det mycket större, två bokhyllor som sitter ihop. Tänkte sen bygga plexiglas runt osv, men har slut på fantasi :P
Fast om du ska ha dem stående så är det ju djupet som räknas och en bokhylla är väl generellt 40 cm djup? Och det står ju i ts att du tänkt ha plastbackar? Fattar inte hur du menar alls.