Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 2235 ggr
giowanna
0

Hur ofta klippa klor?

Ja, som sagt, hur ofta brukar ni klippa era grisars klor? De gjorde det på dem när jag hämtade dem, men nu är det snart två veckor sen. Är det dags då?

Lixim
0

Det är jätte olika från marsvin till marsvin. Men cirka varannan vecka är lagom för de flesta av våra grisar.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

sötmenTuff
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja ungefär var fjortonde dag är bra Glad

Mojma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag klipper så fort jag ser att det behövs. Hellre för ofta än för sällan, men man får akta så att man inte klipper i pulpan, det är nog lite lättare hänt om man klipper ofta, så då får man vara lite pillig :)

Linnet
0

Man ser ju när klorna behöver klippas, det är väldigt olika hur fort dom växer, på vissa marsvin växer klorna jättefort och på andra sakta.

giowanna
0

ok, men då klipper jag nu :-) de har en del vita fötter, så jag tyckte det såg ut som att det var god marginal till pulpan!

Det kommer bli så lätt! Min hund (vila i frid) HATADE verkligen att klippa klorna. Han hade dessutom väldigt ont i ben och tassar i slutet, så det var en evig kamp.

Klippte med en likadan sax som man har till marsvinen, bara storleken större, för han fick dåndimpen bara han såg tången!!