Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterbilderfilmer
Läst 1782 ggr
godisgrisen
0

Sommarbete

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Marsvinen var tre veckor med oss i stugan. Full bil 27 marsvin, 2 katter, 3 människor och packning.

godisgrisen
0

På dagarna sitter de i uteburar. På nätterna trängs de i gallerburar staplade på varandra i köket (vill inte glädja rävarna ;)).a

godisgrisen
0

Magpies.

godisgrisen
0

Fler magpies.

godisgrisen
0

Älsklingstanterna.

miacaliza
0

Underbart! Skrattande

Atensia
0

Vad härligt det ser ut! :D

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

Fridaaaa
0

Ser härligt ut :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

idipidi
0

Hoppas att ni haft det lika bra som marsvinen! Hemma i stan nu igen alltså?

godisgrisen
0

Ja alla har haft det underbart! Hemma och jobbar igenRynkar på näsan… fast lite skönt med TV, internet och dusch. Marsvinen verkar glada att vara hemma men katterna deppar lite.

ajax07
0

Åh, va fina dom e!Glad

RosaKiwi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Marsvinet längst ner till höger på första bilden Tyst Sötaste jag har sett!

// Josefin sajtvärd för gecko ifokus

Min hemsida &   Min blogg

godisgrisen
0

Ja alla mina marsvin är finast i världenFlört!

#11 Sch Choladfabrikens Episkey är väldigt söt, matgalen och en riktig diva!

luneas
0

Härligt! Kan tänka mig att alla djuren var nöjda och glada. :-)

Mina grisar har också varit på grönbete hos min pappa i 1,5 vecka. Lånar din tråd för att visa lite bilder på deras sommarhage.

luneas
0

Ingången från hage till hus.

luneas
0

Inuti stora huset. Grisarna har precis blivit nedsläppta i huset när bilden togs och tycker fortfarande att det är lite läskigt.

[Aquelegia]
0

Åh vad underbart ganska skönt att slippa mocka enorma mängder med då dem ju gör mycket av sina behov utomhus hihi ^^

godisgrisen
0

Så här betar vi i stanGlad.

Fridaaaa
0

#17 Oj många marsvin Skrattande

Denna kommentar har tagits bort.
Sanni
0

Episkey är verkligen fin :) Jag bara älskar cream. Så skönt de ser ut att ha med mycket gräs och många kompisar. Man blir ju lite avundsjuk Glad

Sanni - Sannis marsvin (obs! endast på finska)

[Aquelegia]
0

#17 har du egen liten gräsplätt eller har du dem utanföre en lägenhetslänga/ park? vågar inte riktigt ha dem utanför ifall grannarna klagar :S (bor i lägenhet)

godisgrisen
0

#21 Nej det är en allmän gräsmatta och jag bor också i lägenhet. Ibland undrar jag lite om det är så smart förståss det finns väl alltid petskallar som kan få för sig att klaga… Men jag är rätt säker på att de i min trappuppgång tycker att det är okej med marsvinen och jag är nog rätt skötsam av mig i övrigt och noga med burstädningen. Jag är nog lite känd i kvarteret som "hon med alla djuren" inte för att de verkar ha så stor koll på vad det är för djur jag har. Dessutom kommer grannarna allt som oftast draganades med skadade fåglar, fladdermöss, igelkottar och bortsprungna kattungar och tror att jag kan fixa allt som har med djur att göra…

Fridaaaa
0

#21 Du kan ju alltid fråga runt eller fråga hyresvärden :)

Blomkrukan
0

Jag bor i lgh och har med mig grisarna ut på gräsmattan. Har aldrig frågat någon om lov. Har heller aldrig hört något negativt. En del nyfikna ungar kommer fram ibland och vill titta.

Jag har resonerat att gräsmattan är för hyresgästerna och jag betalar hyra alltså borde jag och mina djur få utnyttja gräsmattan.

Mojma
0

#24 - Vågar du lämna dem ensamma ute i stan? Eller är du ute vid buren hela tiden när du har dem ute? :)

Mojma
0

(ovanstående fråga är till alla egentligen som har sina grisar utomhus i stan utan "egen" trädgård) nyfiken på hur ni gör då jag också bor i stan, tyvärr. hade gärna haft egen trädgård :)

Blomkrukan
0

#25 När jag är hemma i lägenheten så är jag alltid ute tillsammans med dom. Men jag brukar ta en tupplur när jag är trött.

När jag är hos mina föräldrar som bor i en pluttby så får dom vara ute ensamma. Men jag kollar till dom regelbundet.

Lixim
0

Vi bor i lägenhet, vågar inte ha dom på gräsmattan här. Utan vi tar med oss grisarna och åker till stugan.

Det finns alltid en sur tant som älskar att klaga på allt när man bor i lägenhet.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland