Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketteravelungar
Läst 1493 ggr
Royalz
0

Fannys ungar

För ungefär en timme sedan fick Fanny sina ungar.. 4st blev det, trodde absolut inte att det var fler än 2.

1. white/golden 44g
2. golden/white 74g
3. white/golden agouti 49g
4. golden agouti/white 69g

Sist ungen var livlös när den föddes men efter lite ruskande så började den kvickna till igen :)

Dom små kommer säkert inte klara sig. Men jag ska göra allt jag kan för att dom ska det :) Golden/white ungen är piggast.

Bilder kommer lite senare.

Fanny är väll inte sådär jätte förtjust i sina ungar.

[LoveBaloo]
0

Är det hennes första kull? Hoppas att dina bäbisar kommer att klara sig!

Binajis
0

Liknar en kull jag fick för ca en vecka sedan. Hade väntat mig två rätt stora bebisar men ut kommer fyra pyttebebbar. Kan för världen inte förstå hur ungarna kan bli så små när honan ätit som en häst.

Jag håller tummarna för dina små! Här föll endast en bort medan de andra numer är som vilka ungar som helst.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Royalz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på dom små.

Royalz
0

#1 Nej det är hennes andra kull.

miacaliza
0

Ojojoj…jag blir alldeles sjuk varje gång jag ser bilder på små bebisar…dom är för söta. Grattis!

Swane
0

Men oj, vad söta !!!Glad

SMF 463 Swanes

www.swanesmarsvin.n.nu

godisgrisen
0

Söta! Håller tummarna.

elsasputte
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Oj vilka små söta tufflar, hoppas verkligen på det bästa för er-

Royalz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här syns det hur små dom är om man jämför mot dom två 3 dagar gamla ungarna som väger 100g.

[NalaMeya]
0

Grattis till dom små, hoppas verkligen dom klarar sig:)

Älskar den lilla bruna, den första på gruppbilden:D

Atensia
0

Grattis! :-)

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Tisslibiie]
0

Åh så söta!^^ Grattis håller tummarna för de små :)

Royalz
0

Tack :)

Ungarna tyr sig till den andra honan med kull i buren så hon har nu 6 ungar att ta hand om. Fanny bryr sig inte så mycket, hon är helt enkelt inte gjord för att vara mamma.

Kommer få börja handmata den minsta då han bara väger 36g idag.. Han är en exat kopia på sin mamma, helvit med en golden fläck i luggen.

Royalz
0

Minstingen sitter innanför min tröja nu och är jätte svag och kall :( Han har varit svag ända sen han föddes.. En exakt kopia på sin mamma.

Dom andra mår okej.

Lixim
0

Hoppas han piggnar till. Vad bra att dom andra är okej.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Royalz
0

#15 Han kommer inte piggna till. Han har i princip gett upp.

Deras mamma är totalt värdelös! Tur för henne att hon är min favorit ;) Hon bryr sig inte ett skit om ungarna denna gången heller. Visst kan hon tvätta dom liite, men inte mer.

Lixim
0

#16 Vad synd Gråter. Man känner sig så maktlös när dom inte mår bra.

Mamman kanske kände på sig att några av ungarna var svaga så hon helt enkelt inte tror dom kommer klara sig? Låter kanske lite skumt, men vet att det kan gå så med hundar, är en valp dålig så bryr sig oftast tiken inte om den.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Royalz
0

#17 Nej det är inte därför. Hon fick en kull i höstas och hon brydde sig inte ett dugg om den ungen heller. Oftast brukar det ju gå bättre andra kullen, men icke. Hon är helt enkelt inte gjord för att vara mamma, vilket är synd.

[Strawberi]
0

Sätt henne i en jätte liten låda (ja minsta lagret typ) så hon sitter på ungarna, då får hon mamma instinkter och kanske sätter fart. Många av mina honor gör så dom inte bryr sig.. Då sätter jag dom i liten bur och det bättrar sig.

Royalz
0

#19 Har testat och det hjälper inte. Ungarna diar inte och hon bryr sig inte.

När hon födde dom var hon orolig och så fort bebisen var ute gick hon därifrån, samma med alla 4. Hon är helt enkelt ingen bra mamma.

Royalz
0

Nu hittade jag den lilla bebisen död :( Han låg brevid sina syskon och den andra honan i buren. Nu behöver han inte lida längre iaf.

[Strawberi]
0

#20 - Så tråkigt när honorna inte är speciellt bra :-( Men ha henne med Lisa då? Då kanske dom diar på henne.

[NalaMeya]
0

Nej vad tråkigtGråter

Sov sött lilla gris

Royalz
0

Fick tyvärr ta bort den lilla white/golden agouti ungen som tyvärr blev väldigt dålig.

Nu lever bara en unge, får se om han klarar sig, får hoppas.

Lixim
0

beklagar Rynkar på näsan, hoppas ungen som är kvar blir stor och fin.

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Royalz
0

#25 Tveksamt.. Men man kan ju hoppas att den klarar sig :)

jojo00
0

hoppas hoppas har du döpt den lilla grisen än?

diva
0

Håller tummarna för den lille som är kvar. Dom var ju väldigt små vid födseln så dom hade nog inte mycke chans och sen då mamman inte bryr sig heller, men hoppet är det sista som överger en. Lycka till

Royalz
0

Imorse när jag vaknade så såg jag att den sista hade dött. Känns faktist, konstigt nog skönt att alla är borta med tanke på hur svaga dom var.. Nu behöver ingen lida längre.

Inga mer kullar blir det på denna hona.

[NalaMeya]
0

Nä usch så jobbigt att alla är borta nu… Men jag förstår ändå hur du tänker:)