Hö?
Undrade bara hur länge marsvin kan gå utan hö? Kan jag ge dem gräs så länge? Jag har väldigt ont om pengar och har ingen bonde eller sånt runt om som säljer billigt, Och bil har man inte heller så jag kan ju direkt inte åka någonstans..
Så.. de har klarat sig i ungefär en dag, vad händer om de inte får det på ett tag? 
Fast ska dom vara uta hö så måste dom ha gräs hela tiden istället.
och nått att tugga på som en pinne så tänderna fortfarande slipas ner
Nej jag vet att hö och gräs inte är samma sak, har redan läst på det, undrade bara om det var okej så länge, och ja jag är helt pank, ska nog dra hem till en kompis och fråga då..

Man kan torka hö själv på ett par dagar på ett galler och man vänder gäset blivande hö lite då och då.
Antingen i solen eller i låg värme i ungnen, lite betoende av väder.
Fast , inte för att vara dum, men om man inte ens har pengar till hö så kanske du bör omplacera dem? Även fast marsvin är små så har de behov och kräver en viss summa varje månad.
#4 Nä men det är ju bättre med gräs än inget alls, eller hur?
#7 Håller med dig.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har tyvär ingen bättre ide än det som redan föreslagits.
Jo men det är så att jag har missbrukat = ''slängt alla pengar i sjön'', Men nu har jag fått hjälp och ska rätta till allt.
Men tack för alla svar.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Höet är ju för matsmältningen så ordna det så snabbt som möjligt. Men som sagt hellst ska dom ju alltid ha fri tillgång till det. Så jag håller med tidigare nämna, panta några burkar eller nått för att få fram en liten slant, djuren kommer först i det fallet tycker jag eftersom dom själva inte kan "åka och handla"
Hälsningar Linn Flyffy & Fuzzy
En höbale hos bonde kostar i regel 20-30 kr :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Det är ingen fara om dom är utan hö några dar, ger kanppt hö alls på sommaren när dom får gräs och annat grönt utifrån, känns ju väldigt konstigt att ge hö då. Kor, får och andra djur äter väl inte hö på sommaren, när dom är ute på grönbete, dom får det på vintern för att då finns inget färskt gräs.