Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettfoder
Läst 1546 ggr
Jenniki
0

oxbow pellets

Har precis beställt oxbow pellets för första gången. Är det någon här som har det? I så fall vad tyckte ni bra dåligt?

Lixim
0

Vi andvänder det inte. Men jag har bara hört posetivt om oxbow

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

Mojma
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har alltid kört med oxbow till mina marsvin.  Har inga som helst dåliga erfarenheter av det alls. Fungerar mycket bra tycker jag helt klart. Däremot kan man om man vill tänka på att eftersom det är fettsnålt (vilket egentligen bara är bra) tycker jag man kan blanda i något annat OM man har marsvin som är väldigt tunna och har svårt att få upp en bra vikt så de ej är för smala.

Så tex, till mina honor går det super med owbow enbart som kraftfoder, till mina hanar däremot som båda har jättesvårt att lägga på hull ger jag Oxbow men också havre och/eller kornkross :)

MissFlisan
0

Jag har precis köpt de och båda verkar gilla de.

sajtvärd för www.dialektiskbeteendeterapi.ifokus.se

"slappna av inget är under kontroll!"

Mojma
0

Så bra! Blir nog jättebra för dem :)

kantarellstuvning
0

Har gett mina marsvin owbow sedan det kom till Sverige. Är jättenöjd, marsvinen med, de älskar dem! :) Bra val :D

Atensia
0

Istället för att starta en ny tråd slänger jag in min fråga om oxbow här. Hoppas det är ok.

Jag har fyra vuxna marsvin och en unge (ca 1.5 månader gammal) vad är då det bästa, att köpa oxbow för unga marsvin och endast ge bebisen eller köpa oxbow för vuxna och låta bebisen äta av den också?

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se

[Sandi92]
0

Har bara hört positivt om det. Hade köpt det om det funnits i affärerna här.

Mojma
0

#6 - Köp den som är för unga marsvin :)

kantarellstuvning
0

Mina marsvin äter maten för vuxna marsvin även när de är små :) Den vuxna kompisen ska inte behöva bli överviktig. Det är inte livsnödvändigt med pellets så med en bra varierad kost spelar det ingen större roll. Bara ungen åtminstone är gammal nog att flytta hemifrån som din är :)

Atensia
0

#9 Det är klart att pellets inte är något nödvändigt, men vill ändå ge något extra till den lilla. Får se om det blir Oxbow eller om jag fortsätter med kornkross som de får just nu.

/Amanda & 5 marsvins flickor :)

Min blogg: www.lenaamandaatensia.blogg.se