Marsvin iFokus

Marsvin

Etiketterboendeinredning
Läst 1234 ggr
[linneasandberg]
0

Bra bur?

Hahah fin titel xD

Nä men har ni/någon nån bra ritning på en innebur som är på golvet i ett hörne? som en låda i trä typ. inte såå värst stor eftersom jag ska ha det i mitt rum ;) vill gärna ha plats till mina egna grejer också ;D haha

FeliciaS
0

Att köpa en bokhylla från ex. Ikea eller begagnat på Blocket (finns jättebra priser där om du söker på Billy) och klä invändigt med plastmatta blir en kanonbra bur :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

[charm76]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Bokhyllan Billy finns i en liten variant, 80x106, som är jättesmidig. Kostar ny på IKEA 295 kr. Jag köpte min ena på deras fyndavdelning för 145 kr o den andra begagnad på Blocket för 150 kr… Den är rätt lagom till 2-3 marsvin.

[linneasandberg]
0

bra storlek :) ja jag letar runt nu som en galnning ;)

[donkeyqueen]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Blir säkert jättefint!Glad

tantnett
0

Ett tips annars är att ytnyttja hörnan och bygg en trekantig bur, alltså låta den gå så långt ut i rummet du vill ha den.

Marsvin 4-ever Tungan ute.

[linneasandberg]
0

#5 ah smart!! det tar mindre virke men det kanske tar mer plats? vi får se hur det blir! men en fråga till er som har en sån träbur, är det lika lätt att städa i den som en lös plastbur?

[Alexis78]
0

#6# Det som jag tänkte på när jag hade träbur, (lakerade bokhylleburar är en annan sak), men när jag hade hemmabyggda burar av rent trä, var att de är svårare att sanera om marsvinen drabbas av Ohyra.

Plastburar känns enklare att få helt rena, träburar känns som att ohyran kan sitta kvar lättare fast man tvättar med vircon.

[linneasandberg]
0

#7, ja du har rätt :/ i trär liksom sitter det kvar känns det som och i plast rinner det av. trät typ suger in smutsen eller vad man nu kan säga xd men man kan väl andvända plastmatta också.

[Alexis78]
0

#8# Precis så jag menade, Trät liksom suger åt sig allt.

Vi hade plastmatta i burarna men sidorna var inte av plast så det kändes inte rent ändå. Men det är assa duktiga burbyggare här på Mif så du får säkert snart tips om hur man kan bygga en träbur som går att hålla fräsch.

[Alexis78]
0

assa = massa Glad

[linneasandberg]
0

#9  ah vi får hoppas på att det är nån som vill hjälpa mig :)

#10 haha okej :D