Dålig gris efter narkos
Min lilla texelhanne (9 månader) kasterades i tisdags. Operationen gick bra och han vaknade snabbt ur narkosen och kom igång och åt.
MEN ena benet fungerar inte på honom, och han hoppar fram på tre ben. Han är liksom lealös i det benet. Jag åkte in igen med honom idag för att de skulle få titta på honom, och de tror att det kan ha blivit någon form av nervskada i benet.
Han har känsel i benet och veterinären sa att förhoppningsvis kommer han igång så småningom igen och så fick han en b-vitaminspruta.
Känns väldigt tråkigt eftersom själva kastreringen gick väldigt bra och han är pigg för övrigt.
Någon som har varit med om något liknande?
Ja faktiskt. När min hona Rut opererade bort sitt trasiga öga hade hon jätteont i ett bakben efteråt. Vetten hade sprutat henne i benet och troligen träffat en nerv. Minns inte hur lång tid det tog för benet att bli bra men minst en vecka sen var det helt normalt igen.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad skumt! Har inte varit med om något liknande.

Nej det känns jättekonstigt. Han är dessutom sövd med mask och inte spruta så jag fattar inte vad som hänt egentligen 
Det är om han har legat konstigt efter narkosen men han kan inte ha legat speciellt länge för han hade vaknat snabbt.
Hoppas det blir bättre!
Min hund var nästan förlamad i sitt ben efter en knäoperation, efter massa undersökningar kom vet. fram till att det var en svullnad som tryckte på en nerv. Det kan ju kanske vara så att han blivit svullen upp mot ljumsken om de fått "gräva" lite efter kulan