Ingen lust :(
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag går ofta in i deppiga tider och svackor, men för ett tag sen blev det riktigt jobbigt i ett par dagar. Jag vet att djuren blir lidande pga jag inte tar ut dem. Dem har mat och vatten och rent osv men inte mer. Nu när jag mår bättre känner jag ingen lust, jag är nästan rädd att intresset är borta.. men så fort kan det väl inte gå? kanske blir bättre imorgon när det är helg och sambon kommer hem.. Någon som vart med om liknande? Känner nästan att djuren skulle ha det bättre hos någon annan men jag vet också att det bara är en impuls nu. tror jag ? :(
Jag tänker spontant att du inte ska ta beslut för snabbt i denna situation. Under tiden du känner efter får du försöka tvinga dig själv till att ex. släppa ut grisarna och kela med dem, för deras skull. Eller kanske din sambo kan hjälpa dig med det?
Hoppas att du får hjälp och att du snart mår bättre!
imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus
#1 jaa, älskar ju allihop. Tänker bara på deras bästa.. ja sambon brukar kela med dem med, men det är ju ändå mina djur..
#2 Man får må dåligt, det är okej. För att börja må bra "måste" man först må lite dåligt (när man redan är där alltså). Det är inte det minsta konstigt att du känner så här men förhoppningsvis är det endast en del av ditt mående. Alltså att du redan är deppig, kanske har höga krav på dig själv och därmed känner skuldkänslor över djurens välmående. Att du tänker så bevisar ju bara hur mycket du faktiskt bryr dig om dem.
Depressioner kan lura en att tänka på sätt man inte egentligen tänker på.
Jag känner verkligen igen mig! När jag känner så brukar jag försöka att ta en stund i taget, att inte tänka framåt eller grubbla. Djuren har varandra, de har mat och det de behöver, de klarar att vara lite "bortglömda" ett tag.
Jag har tänk att mina har det bättre någon annanstans så många gånger att jag tappat räkningen, det finns alltid någon som kan göra något bättre men det är bara nerbrytande att tänka så! Så länge de får vad de behöver har de ett alldeles perfekt hem hos sig, även om det kommer perioder med lite mindre uppmärksamhet
joo.. känns bara som att mina perioder har varit många och täta på sistonde..
#5 Får du någon hjälp för dina depressioner? Du behöver inte svara i tråden då det är rätt privat, men om du inte får det så kan det vara en bra idé då det är viktigt att vända en depression så fort som möjligt
#5 jag har varit nere i flera månader pga ett ryggskot som vägrar släppa, den konstanta smärtan har fått mig att bli så less på allt, mått skit över marsvinen men har inte märkt ngt på dem förutom att dem inte ens ville vara med mig när jag mådde som sämst. Nu när jag börjar få tillbaka humöret så gillas det att sitta i mattes knä igen. Detta har pågått flera månader av och till, enda jag hade med mig hela tiden var att jag känner inte en enda som har nog med kunskap om marsvin som skulle kunna ta hand om dem bättre trots att jag inte kelade med dem dagligen :) Ingen kan älska mina marsvin som jag. Att man sedan tänker att man inte duger ibland visar bara att man bryr sig och är mån om sina marsvins bästa!
#6 det har pågått av och till i flera år sedan ett dödsfall i familjen och jobbiga saker i skolan. Har inte fått mer hjälp än samtal med psykolog osv men de hälpte inte för mig, har fått erbjudande om att ta antidepressiva tabletter men mamma vill inte pga biverkningarna, jag tyckte samma sak. Men jag har faktiskt börjat överväga det nu, iaf när jag mår dåligt
Har med haft sån svacka, men det har blivit bättre igen.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Känner mig mycket bättre idag! drömde till och med om att jag städade buren, gav mat, osv :)
#10 Vad bra!
#10 Jättebra ju :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#10 Så bra! Som sagt, depressioner lurar till sig tankar. Tro inte på vad din depression säger dig utan att granska det noggrant! 
Jag kan få sånna svängar angående många saker i livet. Mitt förhållande ex, jobbet, tillvaron. Så det är viktigt att inte agera spontant och ta något drastiskt beslut.
Men om du börjar känna så för dina djur på riktigt är det viktiga att du ändå ser till att ta hand om dem och hitta bra hem.
Man är inte ond för att man tappar intresset, där emot är man dum om man slutar sköta dem för det.
Men jag är glad att du mår bättre och kanske kan marsvinen nu när du är gladare göra dig ännu gladare
japp, ikväll ska dem få komma ut extra länge. Detta humöret brukar komma och gå, vara i några dagar.. men djuren har det bra sålänge. :) är ok nu iaf :)
#10 Låter bra :-D Hoppas du mår bättre snart!