pris?
hej undrar en sak, en familj vill låna min hane till avel. å då undrar jag vad är ett lagom pris?? :) tack i förhand :)
Vet inte pris men jag tänker att något som kan vara bra att ha lite i bakhuvudet är att det kan vara svårt att sätta tillbaka honom med burkompisen om du lånar ut honom en period. Det kan funka fint, men det kan också bli problem.
de går just nu ej tillsammans, de har aldrig funkat, han vill gärna bråka med sin kompis, så jag har en bokhyllerbur, å så finns det nät runt hålen där det kan gå in så de kan bara träffas vi nät. Men tack ändå :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Priserna varierar säkert endel bland alla som lånar ut sina hanar. Så kan nu bara säga vad det är för min del. Lånade precis en teddy hane till min hona och uppfödaren vill då ha en unge av den kommande kullen. Och kommer det då t.ex bara en så vill hon då istället ha betalt vad en unge kostar.
#2 Fast det räknas som sällskap, dem måste bo tillsammans 
Jag lånade ut min ena hane, vi bestämde, att jag fastnade för någon unge, skulle jag få en, annars ville jag inte ha något, men det var i för sig till en kompis :)
Men för marsvin brukar man nog inte ta så mycket:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Har aldrig tagit betalt för det, däremot fått en unge om jag velat ha det. De får ju stå för hans uppehälle o ev veterinärkostnader (tjejer kan vara brutala ibland…) men ingen "språngavgift".
Om han inte fungerar med andra hanar hade jag aldrig tagit en kull efter honom. Det är ju inget sånt temperament vi vill att ungarna ska ärva
Har aldrig behövt att tänka på detta men om man anser att man vill ha en liten bebis efter sin hane ska du få de när kullen är född, altdå du får välja en bebis som betalning. Eller om man inte har plats med en bebis eller helt enkelt vill ta pengar som betalning. Fast hur mkt det ska vara vet jag inte… Kanske hälften/en fjärdedel eller nåt av den summa man skulle få om man sedan sålde ungarna…? Nä alltså jag vet inte…:)
brukar väl vara en unge eller pengarna för en unge
#8 Ja, Pengarna för en unge låter rimligt, tycker jag.
Jag skulle nog inte tagit jätte mycket eftersom jag skulle ha vilkoret att jag får en unge xP
- Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.