Mina marsvin
Tänkte på att visa upp och presentera mina marsvin. Jag tog emot dessa för omplacering, men eftersom en av dem visat sig vara dräktig får de bo kvar här tills ungarna flyttat.
Så eftersom de kommer bli kvar ett tag tänkte jag att det kan vara kul att visa upp dem lite :)
Först ut är Lina, en 4 årig coronet. Väldigt lugn och ganska lat. Hon ligger för det mesta och vilar.
När de är ute och motionerar brukar hon inte springa runt så mycket utan hon vandrar lugn för sig själv och inspekterar saker.
Hon är ganska stor i kroppen, men absolut inte fet.Jag har inte så stor koll på vilken färg hon har, men den är verkligen fin! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Här har vi Fluff, en 1 årig alpaca. Hon är precis som Lina väldigt lugn och tycker mycket om att bli klappad. Hon är jättegosig av sig och är ganska lat. Hon ligger ofta och vilar, eller äter.
Fluff är också ganska stor, men det är mest päls (för det har hon gott om.)
Fluff brukar inte prata så mycket utan är mest tyst och lunkar runt för sig själv.
Dock sover hon alltid tätt ihop med Lina.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Sist och minst har vi lilla Tussan. Tussan är väldigt liten, troligen eftersom hon fick en bebis i väldigt ung ålder och att hon nu är dräktig igen. Hon är 7 mån gammal och otroligt social. Hon pratar alltid, alltid. Antingen med sina kompisar eller med mig. Hon pratar när hon är ute och springer, när hon myser, när hon är hungrig.. Hon är verkligen super social :)
Hon äter och dricker mest av marsvinen trots att hon är minst, men det kanske inte är så konstigt med tanke på att hon är dräktig.
En bild på gulleplutten :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Söta!
Nejmen gud vilka fina pluttar! Men man blir ju lite extra förtjust i Fluff. 
#4; Ja hon är hur go som helst! :)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com