Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettskötsel
Läst 4814 ggr
Charlotta-B
0

Virkon S

Har försökt hitta bra ställen att köpa virkon nu.. Vet ni några ställen på nätet som man kan beställa ifrån? vet att granngården och så har.

Charlotta-B

Lorita
0

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Charlotta-B
0

Tack så mycket! Bra priser med!

Charlotta-B

VilmaKristina
0

Köpte mitt på granngården:)

• Once you see it, you can never forget. Once it sees you, you can never escape.

Charlotta-B
0

Dom är lite dyra när man ska ha mycket, Ska sanera en hel lg på nästan 70 kvadrat

Charlotta-B

Lorita
0

#4 jag tänkte skriva att det var + frakt men ska du ha dom mängerna blir det billigt ändå och ta en titt på annat dom har också

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Oh-rakel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tänk bara på att Virkon inte kan användas för att torka av ytor med utan ska ligga kvar på ytan för att vara verksamt! Virkon är heller inte verksamt när det kommer i kontakt med krom vilket kan vara bra att veta (från Virkon S säkerhetsdatablad som spridits inom kattklubbarna). Vill man kunna torka av ytor och kunna sanera saker som inte tål att vätskan ligger kvar bör man använda ytdesinfektion. Detta går att köpa på apoteket (Plus) och kostar om jag minns rätt 36 kr för 1 liter.

Under vår sanering hemma användes ingen virkon alls utan endast ytdesinfektion. Luktar starkare men avdödar mycket snabbare än Virkon! Är det Ringorm du ska sanera för så kan jag även rekommendera ångtvätt. Det användes här på allt utom elektronik och djur. Dock krävs det en bättre variant än lågpristvättarna (en bra ligger runt 2000 kr)…men kolla runt om någon du känner har en och vill låna ut den. Riktigt skönt att kunna gå loss på soffor, mattor, golv, badrum, fönster mm och rent blir det! =)

SMF 203 Happy Day´s underbara marsvin

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

Charlotta-B
0

#6 har ingen ångtvätt att låna tyvär.

Vi kommer i största hand använda oss av virkon, burar och så kan det ju ligga och dra sej länge..  men ska så klart kolla upp detta med ytbehandling. Hur funkar detta med textil? blir det fläkar? Vi har tänk göra en blandning sen spraya med sprayflaska.

Tack för tipset..

Charlotta-B

Oh-rakel
0

#7 Eftersom jag hade ångtvätt så vet jag faktiskt inte hur den funkar på tyg. Använde den eller tvättade det som gick in i maskin. Det blev inga fläckar på "finare" trä iaf, men gissar på att det kan bli på tyg…kör lite på att luktar det starkt så finns det säkert risk för blekning också.

SMF 203 Happy Day´s underbara marsvin

www.wilhelmssonrex.dinstudio.se

Lorita
0
vanerlands
0

Virkon på textilier är ingen höjdare. Det bleker ganska bra tyvärr.

Nä det bästa är att försöka tvätta så mkt som möjligt i tvättmaskinen i 60 grader.

Lixim
0

#10 vi har en stor soffa med divan..liiiite svårt att få plats med en i maskin. Men vi ska se om vi får tag på en ångtvätt. Tapeter, blir det fläckar på dom av virkonet? Hade tänkt att ta en pysh flaska med virkon i och stå en bit ifrån väggen o pysha. Sedan pysha i luften och ta på luftrenaren.

En kanske lite dum fråga .. men måste jag och min sambo dusha i nåt speciellt eller så?

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

vanerlands
0

Second best är att helt enkelt dammsuga noga och slänga dammsugarpåsen efteråt samt rengöra dammsugaren noga. Funkar ju även på väggar/tak. Skulle inte spraya Virkon på tapeterna…För att Virkon ska fungera ordentligt krävs det att man dränker ordentligt samt låter det självtorka.

Nej det behöver ni inte, men var noga med att byta kläder (och tvätta dem) när ni hanterat marsvinen.

wiskas84
0

kan man köra med ångtvätt på tapeter? är det nogon som vet om det funkar?

har med fått hem Ringorm nu :(