Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 2121 ggr
juliino
0

Inavel?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en marsvin hanne på 1år som kommer från en djuraffär.

Direkt när jag fick honom såg jag att han hade som en liten missbildning (eller vad jag nu ska kalla det) på ena örat.

Väldigt svårt att förklara men försökte ta en bild på Gimli som han heter.

Dock ville vi helt olika och det är svårt att se eftersom han är svart.

Jag undrar vad detta kan bero på. Är han inavel? Eller är det något annat?

imoon
0

Jättesvårt att se vad det är men tycker inte det ser särskilt konstigt ut egentligen, som en liten hudkula? Att inavel skulle ligga bakom tror jag verkligen inte, vad jag fått lära mig är att marsvin är okänsliga för inavel.

Om det endast är på ena örat tänker jag att det kan vara förhårdnad hud, han kanske har blivit biten tidigare och fått ett utbuktande ärr ex.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

juliino
0

#1 Den är avlång och den är inte hår.

Fick inte till någon bra bild från sidan tyvärr.

Jag är naästan helt säker på att det inte är ett ärr då jag aldrig kan tänka mig att ett ärr skulle bli så lång.

Ser nästan ut som en tå utan klo och några ben i . X3 Vet inte hur jag ska förklara.

imoon
0

Han "ser väl ut så" då.Glad
Tror nog att jag förstår din beskrivning. Alla ser ju inte ut som alla andra, somliga har tår vid örat.Flört Nä, skämtåsido tror jag inte att det är något att oroa sig för, håll bara koll att det inte växer.

imoon - medarbetare på Marsvin i Fokus

juliino
0

Jag brukar alltid säga att det bara är mer att älska av min lilla Gimli ^^ Det gör mig inget och det ser inte ut som att han stör sig på det men jag blev så fundersam.

Han har haft den sen han var liten och den har inte vuxit som tur är. (:

[NalaMeya]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nä jag tror inte häller att det är nått att oroa sig för, bara en lite extra hudflik:)

Emmsann
0

Åh! En sådan hade mitt fd. marsvin! Det är bara en lätt hudflik och jag tror inte det beror på inavel utan det måste vara något annat genetiskt. Ditt marsvin är iaf unikt för ingen annan har nog en sådan på just det stället ;-)

//Emma

juliino
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för hjälpen! (:

En liten bild på min envis herre.

alkemistens
0

Men vilken sötnos han är!