Kloklippning
Kan man använda en vanligt nagelsax eller speciell klosax?
en spec. klotång.
Helena

Uppfödaren jag köpte mitt ena marsvin av klippte med vanlig nagelsax, hon har haft marsvin sedan 60-talet så jag tror det går bra vilket som. MEn en klotång är inte så dyr heller.
det är bäst med en klotång, annars kan klon spricka
Helena
Du kan andvända en vanlig liten sax men det är svårare det är mycket lättare med en klotång.
om man är van kan det gå med en vanlig, men jag rekommenderar klotång. Min kompis tycker jag är "marsvinskloklippnigsexpert", så jag får klippa hennes marsvins klor ibland :)
Helena
Jag har alltid klippt med vanlig nagelklippare, det är inte att rekomendera då det varken blir snyggt eller är jättelätt. Ska ta och knalla ner till zoo nu i veckan och inhandla en klotång.
Kram Hanna
Hanna
Abico: Vad bra.
Helena
#7 - Har nu kommat upp att jag nog hinner sticka ner till stan på lunchrasten imorn. Kompisarna får följa med om också ^^
Hanna

Man kan väl ha en "nagelknipsare" som vi har till våra katter?
Joo, då, en typ sån har jag, men väldigt enkel modell, som en liten sax (fast ändå inte)
Helena
Jag tänkte mig en sån där "kanin" klo sax. http://www.zue.se/bilder/klosax.jpg i den här typen, är det sån ni andra har?
Hanna
Jo, typ en sån har jag med
Helena
#11. En sån använder jag med :) sånna går alldeles utmärkt!
Har också en sån :)
- Mvh Emma
#11 jepp typ en sådan har jag också fast min är i plast.
Jo, min har plast där fingrarna ska vara
Helena
tsss… var inne på djuraffären idag. Hittade en bur med underbara långhåriga marsvinsungar i <3 Men dom vart as rädda och ville inte hälsa på mig :(
Iaf. frågade om en klosax till marsvin/ kanin och då tar hon fram en jättelik klotång: http://u3060.shellkonto.se/bilder/644.JPG typ sån. 99 kr skulle hon ha för den. Så jag tackade för mig och gick. Jag tycker faktiskt att djuraffärer ska ha klosax/ klotång för mindre djur än bulldog som den här dåg ut att vara för -.-'
Kram Hanna
Hanna

Hur lägger man in bilder?? Asså i trådar……