Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettallmänt
Läst 661 ggr
[helenal]
0

Kloklippning

Kan man använda en vanligt nagelsax eller speciell klosax?

paronskrutten
0

en spec. klotång.

Helena

Caroob
0

Uppfödaren jag köpte mitt ena marsvin av klippte med vanlig nagelsax, hon har haft marsvin sedan 60-talet så jag tror det går bra vilket som. MEn en klotång är inte så dyr heller.

paronskrutten
0

det är bäst med en klotång, annars kan klon spricka

Helena

[Liinda]
0

Du kan andvända en vanlig liten sax men det är svårare det är mycket lättare med en klotång.

paronskrutten
0

om man är van kan det gå med en vanlig, men jag rekommenderar klotång. Min kompis tycker jag är "marsvinskloklippnigsexpert", så jag får klippa hennes marsvins klor ibland :)

Helena

Abico
0

Jag har alltid klippt med vanlig nagelklippare, det är inte att rekomendera då det varken blir snyggt eller är jättelätt. Ska ta och knalla ner till zoo nu i veckan och inhandla en klotång.

Kram Hanna

Hanna 

paronskrutten
0

Abico: Vad bra.

Helena

Abico
0

#7 - Har nu kommat upp att jag nog hinner sticka ner till stan på lunchrasten imorn. Kompisarna får följa med om också ^^

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Man kan väl ha en "nagelknipsare" som vi har till våra katter?

paronskrutten
0

Joo, då, en typ sån har  jag, men väldigt enkel modell, som en liten sax (fast ändå inte)

Helena

Abico
0

Jag tänkte mig en sån där "kanin" klo sax. http://www.zue.se/bilder/klosax.jpg i den här typen, är det sån ni andra har?

Hanna 

paronskrutten
0

Jo, typ en sån har jag med

Helena

[MatildaW]
0

#11. En sån använder jag med :) sånna går alldeles utmärkt!

KvirrZ
0

Har också en sån :)

- Mvh Emma

[Liinda]
0

#11 jepp typ en sådan har jag också fast min är i plast.

paronskrutten
0

Jo, min har plast där fingrarna ska vara

Helena

Abico
0

tsss… var inne på djuraffären idag. Hittade en bur med underbara långhåriga marsvinsungar i <3 Men dom vart as rädda och ville inte hälsa på mig :(
Iaf. frågade om en klosax till marsvin/ kanin och då tar hon fram en jättelik klotång: http://u3060.shellkonto.se/bilder/644.JPG typ sån. 99 kr skulle hon ha för den. Så jag tackade för mig och gick. Jag tycker faktiskt att djuraffärer ska ha klosax/ klotång för mindre djur än bulldog som den här dåg ut att vara för -.-'

Kram Hanna

Hanna 

Thea-Cazzy
0

Hur lägger man in bilder?? Asså i trådar……