Plötslig "kräk reflex"
Nu tror jag inte att dem kan kräkas.. men helt utan förvarning när jag och marsvinen låg och myste i sängen började Ebba rycka i hela kroppen precis som att hon skulle kräkas, hon gjorde en liten nysning, sen liten stund senare hände samma igen! jätte obehagligt så släppte dem på golvet och gav morot för att se om hon åt osv. Och nu är hon helt normal värkar det som. Vet någon vad som hände :( blev så rädd
Det stämmer att marsvin inte kan kräkas. Mina marsvin gör också så emellanåt, det ser fruktansvärt ut! Dock har jag ingen aning om varför, tyvärr.
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Vad skönt att höra, jag blir jämt så rädd och känner VETERINÄR, NUUUU! Hon var kall om tassarna dock :/ masserade dem lite och höjt värmen i rummet. Stackars min pojkvän som jag pratade i tel med, han måste trott att hon dött….
tack för svar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag tror att det är när de sätter i halsen. Ser fruktansvärt otäckt ut och hade jag inte sett en tråd om det här på mif bara dagen innan jag såg det första gången hade jag nog blivit hysterisk för det var två på samma kväll som gjorde det
Jag tror också det är när de sätter i halsen, jag har en herre som gärna vräker i sig mat, speciellt pellets och flera gånger har det sett ut som han ska kräkas men det måste vara för att de sätter i halsen.
Iallafall jag brukar vara mästare ibland på att andas ner i fel strupe :P Typ sätta luften i halsen, så jag skulle inte vara förvånad om även marsvin skulle lyckas med det.
Det jag har undrat över när de sätter mat i halsen, tänk om de inte får loss det? Vad gör man då? Vänder upp o ner och dunkar i ryggen??
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Hade en tråd igång om detta i juli Hicka? Kramper?
Samma sak hände med ett av mina förra marsvin. Såg verkligen hemskt ut och jag blev jätterädd. Hon åt inte när det hände, så jag vet inte vad det berodde på. Efteråt var hon helt som vanligt.
#6 Precis som min Ebba då :/ jätte konstigt tycker jag!
#5 Okej ska läsa det :)