Ute dygnet runt - Bilder?
Ni som har grisarna ute dygnet runt sommartid, hur har ni löst det med dragfritt utrymme osv? Vill gärna se bilder på era burar och hagar så jag kan få lite inspiration.
*putt* Skulle också gärna vilja se bilder. 
Vill med se bilder :)
Själv vågar jag inte ha dem ute nattetid, pga räv. Plus att jag har ett skinny, så blir det kallt på natten så vill jag inte att han ska frysa :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ojoj vad bra och jättefint=)det verkar ju toppen bra, bättre än så kan dom inte ha de,mycket bättre än min bur(kaninbur)

åhhhhh vad fint och bra dom har de jag blir ju avis nu,och mina som bara har en kanin bur 2 m10cm l och 2 m b men dom får vara ute iaf och dom stortrivs ska försöka att fixa bilder ja me
hoppsan de vart bara en del av bodelen får se om jag får in dom andra bilderna(sorry)jag är inte så duktig på de där med att skicka in bilder l
#13 Superfint! Så vill jag med ha det ^^,
tack=)jag har inget nät i botten på buren men jag har kompostnät som går en bit under buren och en bit utifrån buren som jag sedan satt fast med tältpinnar,lägger även på en pressening om de blir regn, bo delen är regn och vindtät men dom kanske vill gå när det regnar också så därför gör jag så,dom har varit ute hela sommren,killarna har fått komma ut vid fint väder,
#17 Okej:) Ska bygga utehagar nästa år, just nu har jag en hage jag köpte på lidl och sedan överdelar till inneburar:D
#18 ja de men de går väl bra de också dom får ju komma ut iaf det är huvudsaken
#19 Ja det är sant :) Men stor hage är alltid bra:)
Vad fint ni har det! Hur stor risk tror ni det är att katter i området försöker ge sig på dem? Vi har tre grannkatter som spatserar här ibland. Våra egna gör nog ingenting. Tänker mest på om de stressar dem. Om inte annat får de vara ute morgon till kväll.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
De flesta katter är bara måttligt intresserade av marsvin. De sitter och tittar på dem ibland men jag har inte varit med om att de får jakt i blicken såsom många hundar får av marsvin.
Katter är mer intresserade av fåglar, möss och ibland kaniner. En del katter är t om rädda för råtttor :)
#13 Härligt marsvinsliv de har!
#22 Haha låter som våra 13 år gamla honkatt. Fick hem henne i december 2010 pga att ägaren dog, och min Lotus (marsvin) är orädd för katterna så han går rakt fram till henne om dem är i sängen samtidigt, hon sticker med en gång haha hon är rädd för kaninerna med:P Men inte vår stora hund knaskatten.

Så här såg våran utebur ut, då jag hade min uppfödning. Boutrymmet är en gammal garderob, som isolerades med frigolit och massor med halm.
Hade ett gäng hanar ute i denna, dygnet runt, från augusti till i slutet av oktober. När jag åkte till jobbet på mornarna, då det var minusgrader ute, satt dom flesta ute istället för att välja värmen. Så min erfarenhet är att marsvin klarar några minusgrader alldeles utmärkt, om dom bara får vänja sej in vid det.
--------------------------------------------------------------------------
Allting har en mening här i livet......
#24 Åh stort och bra! Hade velat ha det till mina kaniner ;) hehe
Bra tråd! Är precis inne i tankarna om att köpe en lekstuga och göra om, med en hage utanför dörren :)
men jag får flytta buren efter några dagar, för hej och hå vad marsvinen äter dom är värre än mina kaniner dom har varit på samma ställe jättelänge,men marsvinen äter ju typ hela tiden=)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#27 Ja, dom är väldigt effektiva på att klippa ner gräs!
Bra att tänka på om man vill ha dem ute, att det är tjockt gräs och inte bara enstaka strå i ogräs. För då blir det snart bara jord de går på!