Normala vikter?
Två honor på 6 veckor och väger 189 och 202 gram, det borde väl inte kunna stämma? En unge som lämnar mamma borde väl väga minst 300 gram?
MVH Erika :)
Ja, ingen unge bör lämna sin mamma vid så låg vikt! Är det dina honor?

Både ja och nej. Fick ett erbjudande att ta emot två små flickor från en familj då mamman i familjen insett att marsvin faktiskt luktar om man inte städar buren. De är här hemma nu, extremt rädda och äter inget ännu. Vet inte om de ska stanna eller omplaceras ännu. Men de flyttar inte förrän de blivit fina i hullet.
Mata på då ;) När de lugnat ner sig kommer de att börja äta. De är ju så små än så de kommer nog snabbt upp i vikt. Du kan ju hjälpa dem med lite havregryn eller pellets exempelvis så blir de nog marsvinsrunda inom kort :)

De har varit här sedan kl. 13 så de borde ha kommit igång att äta nu tycker jag. Funderar på att släppa in dem i storflocken nu lagom till kvällsmaten. De borde ju bli tryggare i en flock än bara de två. Så kanske dem triggas att äta lite också.
Hur gick det när du släppte in dom i flocken? Nyfiken : )

Först satt dem bara i ett hörn. Sedan gick en av mina tjejer förbi och då följde dem kluckande efter. 15 minuter senare serverades grönsaker och småttingarna snodde maten från dem äldre. Tycker det blev väldigt lyckat då dem tidigare aldrig fått grönsaker. De är väldigt rädda i buren nu med, men de har ätit grönsaker, pellets och hö nu på morgonen :)
#6 Vad bra!
#6 Det låter ju underbart! :D
♥ Den som sa att lycka inte kunde köpas med pengar, glömde djuren ♥
#6 Måste ha varit skojsigt att se : ) Superbra att dom börjat äta : )

Svarar alla, ja det känns jättebra att dem kommit igång att äta ordentligt. Att dem är rädda bryr jag mig inte så mycket i just nu. Ska låta dem landa ordentligt här hemma först innan jag börjar plocka mer med dem.

Idag väger minstingen 215 g och den lite större 231 g inte undra på det som dem äter!
Roligt att det går åt rätt håll :)
Min hona som blev 2 veckor igår väger 210 och hennes bror 220 så dina är verkligen pyttiga för åldern.
Du vet inte vad dom åt i det förra hemmet? Kan inte ha varit bra foder alls eller så var det alldeles för lite.. Stackars småttingar, tur dom kom till dej!
LisenN sajtvärd på Nära föräldraskap ifokus