Marsvin iFokus

Marsvin

Etikettersjukdomarohyraskador
Läst 1138 ggr
elsasputte
0

Blodig...

Kom hem från jobbet och gick och sa hej till alla djuren. Till min förskräckelse får jag se min ena hane vara blodig runt ögat.

Det såg otäckt ut och måste göra ont på han :( Har ingen aning om vad som hänt… jag vet att de har varit lite i luven på varandra de två hanarna som går ihop lite då och då.Det har dock varit lugnt i buren flera veckor nu.

Tvättade och gjorde rent, han är lite svullen och man ser nu att såret sitter på insidan av den undre kanten till ögat..

Hur vanligt är det att de springer in i nått så de råkar PETA till/riva upp ett sår. ? Tror nämligen det är så det har gått till… men säker kan jag ju inte vara..

Nigella
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Han kan ha fått pipen från vattenflaskan i ögat.

elsasputte
0

jag tror det är en pinne… de har en pinne i buren som jag tror han sprungit in i.. :/

Blomkrukan
0

Har det blivit bättre?

Lixim
0

Jag hade en hane som lyckades riva sig precis vid ögat på ett halm strå, de va sista gången jagandvände halm

Smf 475 Lixim's

Bloggen

Uppfödning av Skinny & Lakeland

HannaVastervik
0

De kan ju sticka sig på höstrå med i själva ögat. Det läker ju dock av sig själv inom ett par dagar oftast. Avvakta och håll det rent så är det nog snart bättre!

elsasputte
0

Ja det ser mycket bättre ut :) Han var lite svullen dagen efter men nu ser det normalt ut igen :)

Blomkrukan
0

#6 Vad skönt! : )